Matematyka

Autorzy:Marcin Braun, Agnieszka Mańkowska, Małgorzata Paszyńska

Wydawnictwo:Nowa Era

Rok wydania:2014

Wykorzystując metodę z poprzedniego zadania oraz podane wyniki, oblicz potęgi liczby -5. 4.53 gwiazdek na podstawie 19 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Wykorzystując metodę z poprzedniego zadania oraz podane wyniki, oblicz potęgi liczby -5.

11
 Zadanie

12
 Zadanie

13
 Zadanie

`(-5)^1=-5`    `-` 

`(-5)^2=(-5)^1*(-5)=-5*(-5)=25`    `+` 

`(-5)^3=(-5)^2*(-5)=25*(-5)=-125`    `-` 

`(-5)^4=(-5)^3*(-5)=-125*(-5)=625`    `+` 

`(-5)^5=(-5)^4*(-5)=625*(-5)=600*(-5)+25*(-5)=-3000+(-125)=-3125`    `-` 

`(-5)^6=(-5)^5*(-5)=-3125*(-5)=3125*5=3000*5+125*5=15000+625=15\ 625`     `+` 

`(-5)^7=(-5)^6*(-5)=15\ 625*(-5)=-78\ 125`    `-` 

`(-5)^8=(-5)^7*(-5)=-78\ 125*(-5)=390\ 625`    `+` 

 

Zamiast podkreślać wyniki dodatnie oznaczam plusem, a wyniki ujemne - minusem.  

Zauważam, że znaki plus i minus (w ćwiczeniach podkreślenia zielone i czerwone) układają się na zmianę. Otrzymany wynik jest dodatni, jeśli podnosimy liczbę do potęgi parzystej lub ujemny, jeśli podnosimy liczbę do potęgi nieparzystej.