Klasa
6 szkoły podstawowej
Przedmiot
Matematyka
Wybierz książkę
Matematyka 2001. Zeszyt ćwiczeń Cz.1, Zeszyt ćwiczeń

4

Rozwiązanie

W przykładzie a) mamy do czynienia z ostrosłupem, który ma w podstawie kwadrat. Ściany tego ostrosłupa będą więc identycznymi trójkątami równoramiennymi o podstawie długości boku kwadratu oraz ramionach dowolnej długości a (ważne, aby pamiętać, że te trójkąty muszą być identyczne - czyli mieć ramiona równej długości (stąd oznaczenia a), inaczej nie będziemy w stanie złożyć ostrosłupa).

W przykładzie b) mamy do czynienia z ostrosłupem, który ma w podstawie prostokąt nie będący kwadratem. Oznacza to, że ściany tego ostrosłupa składać się będą z dwóch trójkątów równoramiennych, które będą zbudowane na krótszym boku prostokąta oraz z dwóch trójkątów równoramiennych, które będą zbudowane na dłuższym boku prostokąta. Należy jednak pamiętać, że długości ramion tych trójkątów (wszystkich, o mniejszej i większej podstawie) muszą być identyczne (stąd oznaczenia a), w przeciwnym wypadku nie uda nam się złożyć ostrosłupa.

Czy ta odpowiedź Ci pomogła?

7

Avatar autora

Piotrek

Nauczyciel matematyki

22 316

Z wykształcenia matematyk. Interesuję się kulturą dalekiego wschodu oraz koszykówką.