Matematyka

Pokoloruj na mapie obszary, na których są zapisane liczby (...) 4.8 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Matematyka

Pokoloruj na mapie obszary, na których są zapisane liczby (...)

6
 Zadanie

7
 Zadanie
?!?
 Zadanie
8
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*

Liczba jest podzielna przez 9, jeśli suma jej cyfr dzieli się przez 9. Obliczamy sumę cyfr każdej z liczb: 

5+3+6+4=18, liczba dzieli się przez 9

5+0+3+6+0+4=8+10=18, liczba dzieli się przez 9

7+1+0+9=17, liczba nie dzieli się przez 9

1+0+8=9, liczba dzieli się przez 9

1+1+9+9+5=25, liczba nie dzieli się przez 9

7+8+0+3=18, liczba dzieli się przez 9

4+3+1+7=15, liczba nie dzieli się przez 9

4+3+9+9+2=7+9+11=16+11=27, liczba dzieli się przez 9

5+7+0+8+7=12+15=27, liczba dzieli się przez 9

 

Obszary, które należy zamalować: 5364, 503 604, 108, 7803, 43 992 i 57 087

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-09-30
Dzięki za pomoc :)
Informacje
Matematyka z kluczem 5. Zeszyt ćwiczeń cz. 1
Autorzy: Marcin Braun, Agnieszka Mańkowska, Małgorzata Paszyńska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paweł

4923

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Udostępnij zadanie