Matematyka

Oblicz, jakiej odległości w rzeczywistości odpowiada 1 cm na planie 4.54 gwiazdek na podstawie 13 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Oblicz, jakiej odległości w rzeczywistości odpowiada 1 cm na planie

1
 Zadanie

 `POZIOM\ A`   

`a)\ 20\ cm=2\ dm` 

`b)\ 200\ cm=2\ m` 

`c)\ 850\ cm=8,5\ m` 

`d)\ 30\ cm=3\ dm` 

`e)\ 120\ cm=1,2\ m` 

`f)\ 40\ cm=4\ dm` 

 

 

`POZIOM\ B` 

`a)\ 20\ 000\ cm=200\ m=0,2\ km` 

`b)\ 4\ 000\ 000\ cm=40\ 000\ m=40\ km` 

`c)\ 750\ 000\ cm=7500\ m=7,5\ km` 

`d)\ 8000\ cm=80\ m` 

`e)\ 120\ 000\ cm=1200\ m=1,2\ km` 

`f)\ 24\ 000\ 000\ cm=240\ 000\ m=240\ km` 

`g)\ 15\ 000\ cm=150\ m=0,15\ km`  

`h)\ 90\ 000\ cm=900\ m=0,9\ km`

`i)\ 180\ 000\ cm=1800\ m=1,8\ km` 

 

`POZIOM\ C` 

`a)\ 20\ 000\ cm=200\ m` 

`4*200\ m=800\ m=0,8\ km` 

 

`b)\ 4\ 000\ 000\ cm=40\ 000\ m=40\ km` 

`10*40\ km=400\ km` 

 

`c)\ 750\ 000\ cm=7500\ m=7,5\ km` 

`5*7,5\ km=5*7\ km+5*0,5\ km=35\ km+2,5\ km=37,5\ km` 

 

`d)\ 8000\ cm=80\ m` 

`6*80\ m=480\ m=0,48\ km` 

 

`e)\ 120\ 000\ cm=1200\ m=1,2\ km` 

`20*1,2\ km=24 \km` 

 

`f)\ 24 \ 000\ 000\ cm=240\ 000\ m=240\ km` 

`15*240\ km=3600\ km` 

 

`g)\ 15\ 000\ cm=150\ m` 

`3*150\ m=450\ m=0,45\ km` 

 

`h)\ 90 \000\ cm=900\ m=0,9\ km` 

`4*0,9\ km=3,6\ km` 

 

`i)\ 180\ 000\ cm=1800\ m=1,8\ km` 

`7*1,8\ km=7*1\ km+7*0,8\ km=7\ km+5,6\ km=12,6 \ km` 

 

 

`POZIOM\ D` 

`a)\ 10\ 000\ cm=100\ m` 

`3,2*100\ m=320\ m` 

 

`b)\ 8\ 000\ 000\ cm=80\ 000\ m=80\ km` 

`5,3*80\ km=5*80\ km+0,3*80\ km=400\ km+24\ km=424\ km` 

 

`c)\ 120\ 000\ cm=1200\ m=1,2\ km` 

`2,5*1,2\ km=2*1,2\ km+0,5*1,2\ km=2,4\ km+0,6\ km=3\ km` 

 

`d)\ 250\ 000\ cm=2500\ m=2,5\ km` 

`3,1*2,5\ km=3*2,5\ km+0,1\*2,5\ km=7,5\ km+0,25\ km=7,75\ km` 

 

`e)\ 50\ 000\ cm=500\ m` `=0,5\ km` 

`8,2*0,5\ km=8,2*1/2\ km=4,1\ km` 

 

`f)\ 150\ 000\ cm=1500\ m=1,5\ km` 

`4,5*1,5\ km=6,75\ km` 

 

`g)\ 20\ 000\ cm=200\ m=0,2\ km` 

`3,5*0,2\ km=0,7\ km` 

 

`h)\ 44\ 000\ 000\ cm=440 000\ m=440\ km` 

`1,5*440\ km=660\ km` 

 

`i)\ 7000\ cm=70\ m` 

`2,3*70\ m=2*70\ m+0,3*70\ m=140\ m+21\ m=161\ m` 

 

 

`MISTRZ` 

Skala mapy to 1:50 000, czyli 1 cm na planie odpowiada 50 000 cm w rzeczywistości.   

`50\ 000\ cm=500\ m=0,5\ km` 

 

`a)` 

odległość na mapie to 6,5 cm

`6,5*0,5\ km=3,25\ km` 

 

`b)` 

odległość na mapie to około 6 cm

`6*0,5\ km=3\ km` 

 

`c)` 

 odległość na mapie to około 5 cm

`5*0,5\ km=2,5\ km`   

 

 

DYSKUSJA
user profile image
NixxToMojaNazwa

0

2017-03-27
Wszystko tu jest źle w podręczniku są inne odpowiedźi
user profile image
Odrabiamy.pl

0

2017-03-28
@NixxToMojaNazwa Cześć, zadanie jest poprawnie rozwiązane, Pozdrawiamy!
Informacje
Matematyka z kluczem 6
Autorzy: Marcin Braun, Agnieszka Mańkowska, Małgorzata Paszyńska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paweł

2358

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Kwadrat

Kwadrat to prostokąt, który ma wszystkie boki jednakowej długości.

Przekątne kwadratu są prostopadłe, mają równą długość i wspólny środek. Przekątne tworzą z bokami kwadratu kąt 45°.

Długość jednego boku jest wymiarem kwadratu.

kwadrat
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie