Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Matematyka

Matematyka wokół nas 6 (Podręcznik, WSiP)

Kukurydza zajmuje 40 ha. Z 1 ha można uzyskać 45 t sieczki kukurydzanej na kiszonkę. 4.75 gwiazdek na podstawie 12 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Kukurydza zajmuje 40 ha. Z 1 ha można uzyskać 45 t sieczki kukurydzanej na kiszonkę.

11
 Zadanie

12
 Zadanie

13
 Zadanie
14
 Zadanie
15
 Zadanie

a) `40 \ "ha" = 400 \ 000 \ "m"^2` 

Wymiary działki mogą wynosić 400 m x 1000 m lub 2000 m x 200 m lub 4000 m x 100 m.   

 

b) Z 1 ha można uzyskać 45 t sieczki. 

Obliczamy ile kilogramów sieczki można uzyskać z 40 ha. 

`40*45 \ "t" = 1800 \ "t" = 1 \ 800 \ 000 \ "kg"` 

Z 40 ha można uzyskać 1 800 000 kg kiszonki. 

 

c) Wiemy, że krowa która daje mleko zjada dziennie 20 kg kiszonki kukurydzy, a krowa która nie daje mleka dostaje 12 kg tej kiszonki. 

Dodatkową informacją jest to, że krowy dają mleko 305 dni w ciągu roku, czyli przez 60 dni nie dają mleka i dostają 12 kg kiszonki. 

Mamy więc: 

`96*20 \ "kg"*305=585 \ 600 \ "kg"`  (96 krów zjada po 20 kg dziennie w ciągu 305 dni)

`70*12 \ "kg"*365=306 \ 600 \ "kg"`  (70 krów zjada 12 kg każdego dnia w ciągu 365 dni)

`96*12 \ "kg"*60=69 \ 120 \ "kg"`  (96 krów zjada po 12 kg dziennie w ciągu 60 dni - kiedy nie dają mleka)

Łącznie:

`585 \ 600 \ "kg"+306 \ 600 \ "kg"+69 \ 120 \ "kg"=961 \ 320 \ "kg"` 

Obliczamy, czy pan Grzegorz posiada wystarczającą ilość kiszonki. 

`1 \ 800 \ 000-961 \ 320=838 \ 680` 

Przygotowana kiszonka wystarczy na rok. Pozostanie jeszcze 838 680 kg kiszonki. 

 

d) Sieczka waży 1800 t. Ładowność przyczepy wynosi 8 t. 

Obliczamy ile kursów ciągnikiem należy wykonać, aby przewieźć sieczkę. 

 `1800 : 8 = 225` 

Należy wykonać 225 kursów ciągnikiem. 

DYSKUSJA
user avatar
Bosky

23 kwietnia 2018
dzięki!
user avatar
kubusiek51

23 marca 2017
Dzięki dostałem 5 z zadania :)
Informacje
Autorzy: Helena Lewicka, Marianna Kowalczyk
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302113130
Autor rozwiązania
user profile

Jakub

5308

Nauczyciel

Wiedza
Pozycyjny system dziesiątkowy

System liczenia, którego używamy jest pozycyjny i dziesiątkowy. Wyjaśnijmy co to oznacza:

  • pozycyjny, ponieważ liczbę przedstawia się jako ciąg cyfr, a wartość poszczególnych cyfr zależy od miejsca (pozycji), jakie zajmuje ta cyfra,
  • dziesiątkowy, ponieważ liczby zapisujemy za pomocą dziesięciu znaków, zwanych cyframi: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.

Przykład (wyjaśniający pojęcie pozycyjnego systemu dziesiątkowego):

img01
 

Każda z cyfr użyta w powyższej liczbie tworzy określoną wartość, która jest uzależniona od miejsca (pozycji), jaką zajmuje ta cyfra w zapisie utworzonej liczby.

Jeśli użyjemy dokładnie tych samych cyfr, z których zbudowana jest powyższa liczba, ale użyjemy ich w innej kolejności to otrzymamy całkiem inną liczbę (np. 935287, 728395).

Przestawienie kolejności cyfr zmienia wartość liczby, dlatego nasz system liczenia jest pozycyjny (ponieważ miejsce cyfry w zapisie liczby nadaje wartość tej liczbie), natomiast używanie dziesięciu cyfr do zapisu liczby powoduje, że nazywamy go dziesiątkowym systemem.
 

Liczbę z powyższego przykładu możemy zapisać też w następujący sposób:
$$3•1+9•10+5•100+7•1000+8•10000+2•100000= 287 593$$
 

Przykład (czytanie zapisanych liczb w pozycyjnym systemie dziesiątkowym):
  • 22 500 - czytamy: dwadzieścia dwa i pół tysiąca lub dwadzieścia dwa tysiące pięćset,
  • 1 675 241 - czytamy: milion sześćset siedemdziesiąt pięć tysięcy dwieście czterdzieści jeden.

  Ciekawostka

Pozycyjny system dziesiątkowy pochodzi prawdopodobnie z Indii (znany jest napis z 683 roku zawierający zapis liczby w systemie pozycyjnym z użyciem zera). Za pośrednictwem Arabów system ten oraz zero dotarły do Europy (stąd nazwa cyfry arabskie) i obecnie jest powszechnie używanym systemem liczbowym.

Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom