Klasa
II gimnazjum
Przedmiot
Matematyka
Wybierz książkę
Matematyka wokół nas 2. Zeszyt ćwiczeń cz. 1, Zeszyt ćwiczeń

2

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby przejść do strony głównej.

Rozwiązanie

Założenia podane w zadaniu pomoże nam zinterpretować poniższy rysunek.

Oś rzędnych, to oś Y, narysowane są dwa przykłady odcinków których symetralną jest zaznaczona na pomarańczowo prosta. 

Odcinki te w każdym punkcie do niego należącego będą miały współrzędna y taką samą, czyli dwa końce odcinków również będą miały współrzędną y taką samą

A=(-3, 5-b)

B=(a+5,4)

5-b=4

-b=4-5

-b=-1

b=1

 

Natomiast każdy jakikolwiek odcinek byśmy nie wzięli, którego symetralną jest oś Y, punkt w środku tego odcinka będzię miał współrzędna x=0

Współrzędne środka odcinka znajdujemy przez dodanie współrzędnych( oddzielnie x i y) jego końców i podzielenie na dwa. Korzystamy ze znajomości współrzędnej x środka odcinka i dzięki temu wyliczamy niewiadomą a.

 

A=(-3, 5-b)

B=(a+5,4)

 

Czy ta odpowiedź Ci pomogła?

3

Avatar autora

Monika

Nauczycielka matematyki

26 598

Od dawna entuzjastka trygonometrii oraz brył obrotowych, których modele uwielbiała sklejać. A ponadto dumna opiekunka fikusa, mól książkowy i człowiek uzależniony od słonych przekąsek.