Matematyka

Matematyka wokół nas 2. Zeszyt ćwiczeń cz. 1 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Połącz w pary równe liczby. Przy każdym numerze przypisanym pierwiastkowi wpisz odpowiednią literę przypisaną wartości tego pierwiastka. 4.18 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Połącz w pary równe liczby. Przy każdym numerze przypisanym pierwiastkowi wpisz odpowiednią literę przypisaną wartości tego pierwiastka.

1
 Zadanie

`"a)"`

`"I."\ sqrt( 1 7/9)= sqrt( 16/9)= (sqrt(16))/ (sqrt(9))= 4/3= 1 1/3`

`"I. E"`

 

`"II."\ sqrt( 5 4/9)= sqrt( 49/9)= (sqrt(49))/ sqrt(9)= 7/3= 2 1/3`

`"II. A"`

 

`"III."\ sqrt( 7 1/9)= sqrt( 64/9)= 8/3= 2 2/3`

`"III. F"` 

 

`"IV."\ sqrt( 2 1/4)= sqrt( 9/4)= 3/2= 1 1/2`

`"IV. D"`

 

`"V."\ sqrt( 1 9/16)= sqrt (25/16)= 5/4= 1 1/4`

`"V. C"`

 

`"VI."\ sqrt( 6 1/4)= sqrt( 25/4)= 5/2= 2 1/2`

`"VI. B"`

 

 

`"b)"`

`"I."\ root(3)(8/ 27)= root(3)(8)/root(3)(27)=2/3`

`"I. F"`

 

`"II."\ root(3)( 2 10/27)=``root(3)(64/27)=root(3)(64)/root(3)(27)= 4/3= 1 1/3`

`"II. E"`

 

`"III."\ root(3)(1/8)= root(3)(1)/root(3)(8)= 1/2`

`"III. B"`

 

`"IV."\ root(3)( 3 3/8)` =`root(3)(27)/root(3)(8)` =`3/2= 1 1/2`

`"IV. D"`

 

`"V."\ root(3)(64/125)` = `root(3)(64)/root(3)(125)` = `4/5`

`"V. A"`

 

`"VI."\ root(3)( 15 5/8)` =  `root(3)(125/8)` =`5/2= 2 1/2`

`"VI. C"`

DYSKUSJA
user profile image
Zygmunt

26-10-2017
dzięki :):)
Informacje
Matematyka wokół nas 2. Zeszyt ćwiczeń cz. 1
Autorzy: Podobińska Barbara, Przetacznik-Dąbrowa Teresa
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

7266

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Największy wspólny dzielnik (nwd)

Największy wspólny dzielnik (NWD) dwóch liczb naturalnych jest to największa liczba naturalna, która jest dzielnikiem każdej z tych liczb.

Przykłady:

  • Największy wspólny dzielnik liczb 6 i 9 to liczba 3.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 6: 1, 2, 3, 6;
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 9: 1, 3, 9;
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 6 i 9. Jest to 3.
  • Największy wspólny dzielnik liczb 12 i 20 to liczba 4.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 12: 1, 2, 3, 4, 6, 12;
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 20: 1, 2, 4, 5, 10, 20;
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 12 i 20. Jest to 4.
Zobacz także
Udostępnij zadanie