Wyjaśnij, dlaczego Markiz nie wierzy - Zadanie 6: Nowe ZROZUMIEĆ TEKST, zrozumieć człowieka 1.2 Podręcznik zakres podstawowy i rozszerzony. - strona 287
Język polski
Wybierz książkę
Wyjaśnij, dlaczego Markiz nie wierzy 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Język polski

Wyjaśnij, dlaczego Markiz nie wierzy

6
 Zadanie

8
 Zadanie
9
 Zadanie
Praca domowa
 Zadanie

Markiz nie wierzy w przypadek, ponieważ nie pozwala mu na to

Zadanie premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
opinia do odpowiedzi undefined
Kornelia

4 lutego 2019
dzięki!
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Dariusz Chemperek, Adam Kalbarczyk
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302146855
Autor rozwiązania
user profile

Iwona

25989

Nauczyciel

Nauczycielka w liceum z 5-letnim doświadczeniem. Kocham gotowanie i francuską literaturę.

Wiedza
Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $3/5$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $3/5=9/{15}={27}/{45}=...$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $8/{16}$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $8/{16}=4/8=2/4=1/2$ 
 
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY3568ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA5813WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE877KOMENTARZY
komentarze
... i8877razy podziękowaliście
Autorom