Język polski

Gramatyka i stylistyka 2 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Nazwij podane zdania. W tym celu 4.55 gwiazdek na podstawie 20 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Język polski

Nazwij podane zdania. W tym celu

1
 Zadanie
2
 Zadanie

3
 Zadanie

Zadanie mega premium

Rozwiązanie tego zadania jest widoczne tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
user avatar
Katarzyna Izdebska

11 lutego 2017
czy w podpunkcie A nie powinno być zdanie złożone podrzędnie podmiotowe? zdanie dopełnieniowe racja,odpowiada na pytania przypadkó ale oprócz mianownika i wołacza. Za to podmiotowe zdanie odpowiada na pytania,kto,co.
user avatar
Iwona

18889

13 lutego 2017
@Katarzyna Izdebska Cześć, wypowiedzenie złożone jest zdaniem podmiotowym wtedy, gdy w zdaniu nadrzędnym nie ma podmiotu. Wtedy funkcję podmiotu przyjmuje zdanie podrzędne. Dlatego ten typ zdania nazywamy podmiotowym. W tym wypadk...
Informacje
Autorzy: Zofia Czarnecka-Rodzik
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Iwona

18858

Nauczyciel

Nauczycielka w liceum z 5-letnim doświadczeniem. Kocham gotowanie i francuską literaturę.

Wiedza
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” w liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: `9/4=2\1/4` 

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą). 

Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom