To zadanie jest indywidualne. Oznacza to, że każdy uczeń powinien wykonać je inaczej. Odpowiedzi zależą od tego, w którym dniu rozwiązujemy to zadanie. Poniżej przedstawiono przykład, który stanowi jedynie wzór. Dołączona została również reguła gramatyczna, która ułatwia wykonanie zadania.
1. Der Wievielte ist heute? - Der vierte Mai.
Który jest dzisiaj? - Czwarty maja.
2. Der Wievielte ist morgen? - Der fünfte Mai.
Który jest jutro? - Piąty maja.
3. Der Wievielte ist übermorgen? - Der sechste Mai.
Który dzień jest pojutrze? - Szósty maja.
4. Der Wievielte ist am Samstag? - Der neunte Mai.
Który dzień jest w sobotę? - Dziewiąty maja.
5. Und am Sonntag? - Der zehnte Mai.
A w niedzielę? - Dziesiąty maja.
Daty zapisujemy przy pomocy liczebników porządkowych:
Takie liczebniki tworzymy przez dodanie do liczebnika głównego końcówki -te dla liczebników od 1-19 i końcówki -ste dla liczebników powyżej 20.
Przykładowo:
Wyjątki:
Po liczebnikach porządkowych w języku niemieckim stawia się kropkę.