Klasa
1 szkoły ponadpodstawowej
Przedmiot
Język angielski
Wybierz książkę
Gateway plus 3 Workbook. Po gimnazjum, Zeszyt ćwiczeń

2

Rozwiązanie

Past Simple:

Past Simple używamy do opisywania czynności zakończonych w przeszłości w określonym czasie lub wydarzeń logicznie występujących jedno po drugim.

Budowa:

Czasownik BE:

podmiot + was/ were (not); pytanie tworzone za pomocą inwersji (Was/Were + podmiot)

Inne czasowniki: 

Zdania oznajmujące: podmiot + czasownik z końcówką -ed lub w II formie (czasowniki nieregularne)

Pytania: did + podmiot + bezokolicznik 

Przeczenia: podmiot + didn’t + bezokolicznik


Past Continuous

Użyjemy go kiedy byliśmy w trakcie wykonywania czynności w określonym czasie w przeszłości.

Jeśli w przeszłości dwie (dłuższe) czynności czynności były w trakcie realizacji w tym samym czasie, to do ich opisania zastosujemy czas Past Continuous:

Budowa:

Zdania twierdzące: podmiot + was / were (not) + (-ing)

Pytania: Was/Were + podmiot + (-ing)

Przeczenia: podmiot + wasn't/weren't + (-ing)

Jeśli natomiast dłuższa czynność została zakłócona przez krótszą, to Past Continuous użyjemy do opisania dłuższej czynności, a Past Simple, do krótszej. Zwykle przed czasem Past Simple użyjemy spójnika ‘when’ a przed czasem Past Continuous ‘while’.


 

1. were driving

Czy ta odpowiedź Ci pomogła?

3

Avatar autora

Aneta

Nauczycielka języka angielskiego

57 321

Lektorka języka angielskiego z 4-letnim doświadczeniem. Wolny czas często spędza grając w tenisa stołowego lub oglądając anglojęzyczny serial.