Historia

Przedstaw początki Polskich Sił Zbrojnych 4.83 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 8 Klasa
  3. Historia

Przedstaw początki Polskich Sił Zbrojnych

1
 Zadanie

2
 Zadanie

Początki Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie

- Proces tworzenia Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie rozpoczął Naczelny Wódz - gen. Władysław Sikorski

- W szeregi polskiego wojska wstępowali uciekinierzy z obozów internowania w Rumunii i na Węgrzech, a także ochotnicy z Polonii francuskiej.

- W maju 1940 r. polskie wojsko liczyło ok. 85 tysięcy żołnierzy. Część z nich wzięła udział w obronie Francji przed wojskami Wehrmachtu. Po upadku Francji w czerwcu 1940 r., na Wyspy Brytyjskie przedostało się ok. 27 tysięcy polskich żołnierzy.

Podczas II wojny światowej Polacy brali udział w walkach z Niemcami na wszystkich frontach w Europie. Siły podległe początkowo emigracyjnemu rządowi we Francji, a następnie w Wielkiej Brytanii walczyły w Europie Zachodniej, we Włoszech a nawet w Afryce Północnej. Polskie lotnictwo osłaniało wiele operacji alianckich, a marynarka wojenna wspierała sojuszników w czasie bitwy o Atlantyk.

  • Generał Władysław Sikorski dokonuje przeglądu polskich żołnierzy na Gibraltarze, 4 lipca 1943 r.

podglad pliku

DYSKUSJA
klasa:
Informacje
Autorzy: Tomasz Małkowski
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
ISBN: 9788381181730
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

55641

Nauczyciel

Wiedza
Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom