Historia

My i historia 6. Historia i społeczeństwo (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era / PWN)

Na podstawie prezentowanych plakatów wyjaśnij 4.84 gwiazdek na podstawie 32 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Na podstawie prezentowanych plakatów wyjaśnij

3
 Zadanie

4
 Zadanie

Kult jednostki w hitlerowskich Niemczech oraz w komunistycznych ZSRR polegał na wychowaniu młodego pokolenia zgodnie z ideałami kreowanymi przez nazistów i komunistów. Przywódcy państw totalitarnych dążyli do stworzenia nowego człowieka. W ZSRR, Józef Stalin podjął działania dążące do ukształtowania tzw. "homo sovieticus"- człowieka całkowicie wiernego swemu wodzowi, który będzie w stanie ginąć w obronie zbrodniczych ideałów. Józefa Stalina oraz Adolfa Hitlera bardzo często ukazywano na propagandowych plakatach uśmiechniętych, w towarzystwie uradowanych dzieci, co miało na celu utrwalenie ich wizerunku jako dobrych ojców narodu. Przywódcy państw totalitarnych wymagali od młodego pokolenia całkowitego posłuszeństwa oraz wierności. Sowieckie oraz niemieckie władze kładły wielki nacisk na wychowywanie młodzieży w duchu komunistycznym oraz nazistowskim. Młodym wpajano miłość do jedynego wodza i nienawiść do przeciwników (w Niemczech do Żydów). Osoby podejrzane o brak lojalności wobec Hitlera bądź Stalina były karane więzieniem lub śmiercią.

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: My i historia 6. Historia i społeczeństwo
Wydawnictwo: Nowa Era / PWN
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

51198

Nauczyciel

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Pole prostokąta

Liczbę kwadratów jednostkowych potrzebnych do wypełnienia danego prostokąta nazywamy polem prostokąta.


Prostokąt o bokach długości a i b ma pole równe: $$P = a•b$$.

pole prostokąta

W szczególności: pole kwadratu o boku długości a możemy policzyć ze wzoru: $$P=a•a=a^2$$.

  Zapamiętaj

Przed policzeniem pola prostokąta pamiętaj, aby sprawdzić, czy boki prostokąta są wyrażone w takich samych jednostkach.

Przykład:

  • Oblicz pole prostokąta o bokach długości 2 cm i 4 cm.

    $$ P=2 cm•4 cm=8 cm^2 $$
    Pole tego prostokąta jest równe 8 $$cm^2$$.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom