Historia

Historia II (Podręcznik, Nowa Era/PWN)

Uważamy za niezbite i oczywiste następujące 4.55 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Historia

Uważamy za niezbite i oczywiste następujące

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie

Tekst źródłowy
 Zadanie

1. Wskaż idee oświeceniowe, które miały wpływ na wyrażone w tekście przekonania.

- równość wszystkich ludzi wobec prawa;

- podstawowe prawa i wolności obywatelskie - prawo do życia, do wolności oraz do poszukiwania szczęścia;

- Funkcjonowanie państwa powinno opierać się na umowie pomiędzy rządzącymi a poddanymi - Prezydent i Kongres mają zapewnić swoim poddanym opiekę i dogodne warunki rozwoju, a społeczeństwo - akceptuje ustrój demokratyczny USA;

- W momencie nadużywania władzy przez rządzących, poddani mają prawo buntu i dochodzenia swoich praw (koncepcja suwerenności ludu oraz prawo do rewolucji);

2. O których prawach jest mowa w Deklaracji Niepodległości.

- naturalne prawo każdego narodu do własnego państwa oraz niepodległości;

- prawo do życia;

- prawo do wolności;

- prawo dążenia do szczęścia;

DYSKUSJA
user profile image
Dorota

19 marca 2018
dzięki!
user profile image
Kazimierz

18 marca 2018
dzięki!!!
user profile image
Jerzy

12 marca 2018
Dzieki za pomoc!
Informacje
Autorzy: Jacek Chachaj, Janusz Drob, Leszek Wojciechowski
Wydawnictwo: Nowa Era/PWN
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

45518

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kwadraty i sześciany liczb

Iloczyn jednakowych czynników możemy zapisać krócej - w postaci potęgi.

  1. Iloczyn dwóch takich samych liczb (czynników) nazywamy kwadratem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi drugiej.
    Przykład:
    $$5•5=5^2 $$, czytamy: „kwadrat liczby pięć” lub „pięć do potęgi drugiej”

  2. Iloczyn trzech takich samych czynników nazywamy sześcianem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi trzeciej.
    Przykład:
    $$7•7•7=7^3$$, czytamy: „sześcian liczby siedem” lub „siedem do potęgi trzeciej”

  3. Gdy występuje iloczyn więcej niż trzech takich samych czynników mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiony do potęgi takiej ile jest czynników.
    Przykład:
    $$3•3•3•3•3=3^5 $$, czytamy: „trzy do potęgi piątej”

    $$2•2•2•2•2•2•2=2^7 $$, czytamy: „dwa do potęgi siódmej”
     

potegi-nazewnictwo
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie