Historia

Uzupełnij tabelę. Podaj, jak powstanie Imperium 4.52 gwiazdek na podstawie 31 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Uzupełnij tabelę. Podaj, jak powstanie Imperium

1
 Zadanie

2
 Zadanie

Zadanie mega premium

Rozwiązanie tego zadania jest widoczne tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
user avatar
Gość

16 lutego 2017
Dziękuję 😀😺
user avatar
Gość

14 lutego 2017
Troszeczkę za dużo nauczycielka na pewno skapuje że to nie ja robiłem ale dziękuję za wykonanie zadania :)
user avatar
Paulina

56604

15 lutego 2017
@Gość Cześć, zawsze możesz zrobić własna notatkę :) opierając się na naszym rozwiązaniu. Pozdrawiamy!
user avatar
Kacper Mila

1

13 lutego 2017
nie możecie tego skrucic ?
user avatar
Paulina

56604

14 lutego 2017
@Kacper Mila Cześć, zawsze możesz zrobić krótsza własną notatkę, wzorując się na naszej odpowiedzi. Wtedy jest pewność że nikt nie będzie miał tak samo jak ty. Pozdrawiamy!
user avatar
Krzysztof Świątek

25 stycznia 2017
dlaczego w 3 tabelkach jest to samo ? O_O
user avatar
Paulina

56604

25 stycznia 2017
@Krzysztof Świątek Cześć, dzięki za zgłoszenie, zadanie zostało zaktualizowane.
user avatar
Gość

24 stycznia 2017
Bardzo dziękuję.Serwis polecam,ale jest bardzo dużo zadań z płatnością :)
user avatar
Gość

9 stycznia 2017
Co prawda na początku się przestraszyłem ilością tekstu ale potem wyciągnąłem z niego najważniejsze informacje ale moglibyście to poprawić według mnie za dużo informacji ;)
user avatar
Paulina

56604

10 stycznia 2017
@Gość Cześć, powyższe zadanie zawiera bardzo szczegółową odpowiedź na pytanie podane w poleceniu, jak ktoś ma bardziej wymagającego nauczyciela. w innym wypadku tak jak sam napisałeś zrobiłeś własną notatkę bazując na naszej odpowiedzi.
user avatar
Gość

19 stycznia 2017
@Odrabiamy.pl tylko jak ma się to zmieścić do ćwiczeń??
user avatar
Paulina

56604

6 lutego 2017
@Gość Cześć, zawsze możesz zrobić krótsza własną notatkę, wzorując się na naszej odpowiedzi. Wtedy jest pewność że nikt nie będzie miał tak samo jak ty. Pozdrawiamy!
user avatar
Gość

7 stycznia 2017
Ta tabelka jest nieczytelna! O co w niej chodzi???
user avatar
Paulina

56604

9 stycznia 2017
@Gość Cześć, tabelka jest uzupełniona zgodnie z treścią zadania, czego konkretnie nie rozumiesz?
klasa:
Informacje
Autorzy: Tomasz Maćkowski, Katarzyna Panimasz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

56423

Nauczyciel

Wiedza
Dzielenie pisemne
  1. Zapisujemy dzielną, nad nią kreskę, a obok, po znaku dzielenia, dzielnik. W naszym przykładzie podzielimy liczbę 1834 przez 14, inaczej mówiąc zbadamy ile razy liczba 14 „mieści się” w liczbie 1834.

    dzielenie1
     
  2. Dzielimy pierwszą cyfrę dzielnej przez dzielnik. Jeśli liczba ta jest mniejsza od dzielnika, to bierzemy pierwsze dwie lub więcej cyfr dzielnej i dzielimy przez dzielnik. Inaczej mówiąc, w dzielnej wyznaczamy taką liczbę, którą można podzielić przez dzielnik. Wynik dzielenia zapisujemy nad kreską, a resztę z dzielenia zapisujemy pod spodem (pod dzielną).

    W naszym przykładzie w dzielnej bierzemy liczbę 18 i dzielimy ją przez 14, czyli sprawdzamy ile razy 14 zmieści się w 18. Liczba 14 zmieści się w 18 jeden raz, jedynkę piszemy nad kreską (nad ostatnią cyfrą liczby 18, czyli nad 8). Następnie wykonujemy mnożenie 1•14=14 i wynik 14 wpisujemy pod liczbą 18, oddzielamy kreską i wykonujemy odejmowanie 18-14=4 i wynik 4 zapisujemy pod kreską.
    Opisane postępowanie możemy zapisać następująco: 18÷14=1 reszty 4.

    dzielenie2
     
  3. Do wyniku odejmowania opisanego w punkcie 2, czyli do otrzymanej reszty z dzielenia dopisujemy kolejną cyfrę dzielnej i wykonujemy dzielenie przez dzielnik. Tak jak poprzednio wynik zapisujemy nad kreską, a pod spodem resztę z tego dzielenia.
    W naszym przykładzie wygląda to następująco: do 4 dopisujemy cyfrę 3 (czyli kolejną cyfrę, która znajduje się za liczbą 18) i otrzymujemy liczbę 43, którą dzielimy przez dzielnik 14. Inaczej mówiąc sprawdzamy ile razy 14 zmieści się w 43. Liczba 14 zmieści się w 43 trzy razy, czyli 3 piszemy nad kreską (za 1), a następnie wykonujemy mnożenie 3•14=42i wynik 42 zapisujemy pod liczbą 43, oddzielamy kreską i wykonujemy odejmowanie 43-42=1 i wynik 1 zapisujemy pod kreską.
    Opisane postępowanie możemy zapisać: 43÷14=3 reszty 1.

    dzielenie2
     
  4. Analogicznie jak poprzednio do otrzymanej reszty dopisujemy kolejną cyfrę dzielnej i wykonujemy dzielenie przez dzielnik.
    W naszym przykładzie:
    do 1 dopisujemy ostatnią cyfrę dzielnej, czyli 4. Otrzymujemy liczbę 14, którą dzielimy przez dzielnik 14, w wyniku otrzymujemy 1 i wpisujemy ją nad kreską (po3). Następnie wykonujemy mnożenie 1•14=14 w wynik 14 zapisujemy pod 14, oddzielamy kreską i wykonujemy odejmowanie 14-14=0.
    Opisane postępowanie możemy zapisać 14÷14=1, czyli otrzymaliśmy dzielenie bez reszty, co kończy nasze dzielenie.

    dzielenie3
     
  5. Wynik dzielenia liczby 1834 przez 14 znajduje się nad kreską, czyli otrzymujemy ostatecznie iloraz 1834÷14=131.

Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom