Historia

Śladami przeszłości 2 (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era)

Przyjrzy się ilustracjom i wykonaj polecenia 4.54 gwiazdek na podstawie 41 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Historia

Przyjrzy się ilustracjom i wykonaj polecenia

1
 Zadanie

2
 Zadanie

a) Spośród przedstawionych orłów oznacz literą "P" te, które odpowiadają opisowi orła z herbów władców Polski

 

b) Które cechy charakterystyczne orłów zadecydowały o Twoim wyborze? Uzasadnij go.

- O moim wyborze zadecydowały następujące cechy charakterystyczne orła: korona na głowie, dumnie podniesiona głowa, ostry i wydatny dziób, szeroko rozpostarte skrzydła, rozwarte szpony, rozwinięty pióropusz ogona oraz głowa zwrócona w prawą stronę. Orzeł piastowski symbolizował siłę, był dumny i majestatyczny. Na jego głowie spoczywała złota korona symbolizująca władzę królewską, szpony były rozwarte, a dziób skierowany w prawą stronę.

DYSKUSJA
user profile image
Olga

2 grudnia 2017
Dzięki za pomoc!
user profile image
Gość

5 listopada 2017
thx
user profile image
Gość

1

25 października 2017
coś tu nie pasuje
user profile image
Paulina

21604

25 października 2017
@Gość Cześć, rysunki znajdujące się na naszej stronie mają charakter poglądowy. Staramy się, by były one podobne do tych zamieszczonych w książkach, lecz nie zawsze jest to możliwe. Pozdrawiam!
user profile image
Jarosław

1

13 października 2017
dzieki
user profile image
Artur

2

29 wrzesinia 2017
Dzięki!
Informacje
Śladami przeszłości 2
Autorzy: Tomasz Maćkowski, Katarzyna Panimasz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21604

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Udostępnij zadanie