Historia

Poznać przeszłość Wiek XX. Karty pracy ucznia. Zakres podstawowy (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era)

Uzupełnij tabelę. 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

 

Nazwiska reżyserów

Tytuły filmów

Nazwy państw, w których powstawały filmy

Siergiej Eisenstein

“Październik”, “Pancernik Potiomkin”, “Aleksander Newski”, “Iwan Groźny cz. 1”, “Iwan Groźny: Spisek bojarów”

Związek Sowiecki

Charlie Chaplin

“Brzdąc”, “Dzień zapłaty”, “Dyktator”, “Pożyczka wolności”

Wielka Brytania

Marian C. Cooper

“King Kong”

Stany Zjednoczone

Leni Riefenstahl

“Błękitne Światło”, “Triumf woli”, “Tag der Freiheit - Unsere Wehrmacht”, “Olimpiada”

Trzecia Rzesza

DYSKUSJA
user profile image
Gość

13-12-2017
Dzięki ^^
user profile image
Arek

21-11-2017
Dzieki za pomoc
user profile image
Maja

17-10-2017
Dzieki za pomoc :)
user profile image
Renia

04-10-2017
Dziękuję!!!!
Informacje
Poznać przeszłość Wiek XX. Karty pracy ucznia. Zakres podstawowy
Autorzy: Włodzimierz Chybowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21148

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie