Historia

Po prostu historia. Zeszyt ćwiczeń zakres podstawowy (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

W 1945 r. w ukazującym się w Moskwie komunistycznym 4.67 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

W 1945 r. w ukazującym się w Moskwie komunistycznym

1
 Zadanie

2
 Zadanie

A. Napisz, co symbolizują wskazane symbole

  • Trupia czaszka (Totenkopf) - symbol używany przez nazistów w okresie II wojny światowej, symbol SS i Waffen-SS. 
  • Znak niemieckich esesmanów (SS).

 

 

B. Wyjaśnij znaczenie określenia "panopticum hitlerowskie".

- Wyraz "panopticum" oznacza - zbór osobowości a także eksponat przedstawiający znaną osobę. 

- "Panopticum hitlerowskie" należy rozumieć jako postać prezentująca przekonania nazistów, bądź też uosobienie Adolfa Hitlera

C. Napisz, w jakich okolicznościach ukazała się karykatura

Karykatura ukazała się kilka miesięcy po zakończeniu II wojny światowej, 30 września 1945 r. W tym czasie trwała zacięta walka komunistów z Polskim Podziemiem Niepodległościowym. 

D. Opisz przesłanie karykatury

Karykatura przedstawia gen. Tadeusza "Bora" Komorowskiego, który po kapitulacji Powstania Warszawskiego znalazł się w niewoli niemieckiej, a po uwolnieniu z obozu w 1945 r. pozostał na emigracji, gdzie czynnie udzialał się w pracy na rzecz wyzwonia Polski spod kontroli ZSRR. Tadeusz "Bór" Komorowski w latach 1945 - 1947 pełnił funkcję Naczelnego Wodza Polskich Sił Zbrojnych, wspierał żołnierzy "WiN-u" w walce z oddziałami KBW, UB, MO i NKWD. Celem Bermana było zburzenie legendy i autorytetu Armii Krajowej oraz Narodowych Sił Zbrojnych w oczach polskiego społeczeństwa. Sowieci zarzucali Rządowi RP w Londynie tendencje i współpracę z Niemcami.

 

DYSKUSJA
Informacje
Po prostu historia. Zeszyt ćwiczeń zakres podstawowy
Autorzy: Marcin Markowicz
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

14561

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Wielokrotności

Wielokrotność liczby to dana liczba pomnożona przez 1,2,3,4,5 itd.
Inaczej mówiąc, wielokrotność liczby n to każda liczba postaci 1•n, 2•n, 3•n, 4•n, 5•n ...

Przykłady:

  • wielokrotnością liczby 4 jest:
    • 4, bo $$4=1•4$$
    • 8, bo $$8=2•4$$
    • 12, bo $$12=3•4$$
    • 16, bo $$16=4•4$$
    • 20, bo $$20=5•4$$
       
  • wielokrotnością liczby 8 jest:
    • 8, bo $$8=1•8$$
    • 16, bo $$16=2•8$$
    • 24, bo $$24=3•8$$
    • 32, bo $$32=4•8$$
    • 40, bo $$40=5•8$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie