Historia

Bliżej historii 1 (Podręcznik, WSiP)

Dlaczego ludność cesarstwa rzymskiego uległa 4.46 gwiazdek na podstawie 13 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Dlaczego ludność cesarstwa rzymskiego uległa

1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie

Ludność cesarstwa rzymskiego uległa romanizacji, ponieważ przejmowała rzymską kulturę, rzymski sposób życia a także język - łacinę. Na terenach prowincji zachodnich postęp cywilizacyjny polegał z reguły na na upowszechnianiu wzorców rzymskich. Stale rósł udział mieszkańców prowincji w służbach państwowych. Coraz liczniej wstępowali oni do armii. Sprawowali ponadto funkcje administracyjne. Nadawano im obywatelstwo rzymskie. W prowincjonalnych miastach czerpano wzorce z Rzymu: wznoszono fora, amfiteatry, termy a także monumentalne bazyliki. Podobnie jak w Rzymie, również na prowincjach powstawała artystyczna ceramika, używano oliwy oraz wina, w oknach domostw pojawiły się szyby. Mieszkańcy rzymskich prowincji odpoczywali w termach, uczestniczyli w rozrywkach organizowanych w amfiteatrach oraz cyrkach. 

DYSKUSJA
Informacje
Bliżej historii 1
Autorzy: Kowalewski Krzysztof, Kąkolewski Igor, Plumińska-Mieloch Anita
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21328

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Zobacz także
Udostępnij zadanie