Historia

Klucz do historii 5 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie 4.75 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Historia

Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie

Część I
 Zadanie

  • Dzień pracy średniowiecznego chłopa:

Każdy dzień średniowiecznego chłopa charakteryzował się ciężką pracą. Chłopi wstawali o świcie, udawali się na swoje pola gdzie siali żyto, owies, jęczmień i proso. W przydomowych ogrodach sadzili groch, bób i cebulę. Hodowali woły, krowy, świnie, drób i owce, dzięki którym pozyskiwali wełnę służącą do produkcji odzieży. Do prac polowych wykorzystywali sierpy, kosy i siekiery. Mężczyźni pracowali ponadto przy wyrębie lasów. Kobiety zajmowały się domem, gotowały, przędły wełnę i tkały tkaniny. Przy pracach polowych i domowych byli zatrudniani wszyscy członkowie chłopskiej rodziny. Pracowały także dzieci, które najczęściej pomagały rodzicom i pasły zwierzęta.

 

DYSKUSJA
user avatar
Gość

27 listopada 2017
spoko
user avatar
Gość

24 października 2017
Dziękuję :)
user avatar
Gość

22 października 2017
Dzięki mordo
user avatar
Gość

22 października 2017
Spoko
user avatar
Szczupły

8 października 2017
dzieki!!!!
user avatar
krzeminska2600

8 października 2017
dzieki
user avatar
Jakub

24 września 2017
dzięki!!!
Informacje
Autorzy: Lis Małgorzata
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

51651

Nauczyciel

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom