Historia

Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie 4.75 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Historia

Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie

Część I
 Zadanie

  • Dzień pracy średniowiecznego chłopa:

Każdy dzień średniowiecznego chłopa charakteryzował się ciężką pracą. Chłopi wstawali o świcie, udawali się na swoje pola gdzie siali żyto, owies, jęczmień i proso. W przydomowych ogrodach sadzili groch, bób i cebulę. Hodowali woły, krowy, świnie, drób i owce, dzięki którym pozyskiwali wełnę służącą do produkcji odzieży. Do prac polowych wykorzystywali sierpy, kosy i siekiery. Mężczyźni pracowali ponadto przy wyrębie lasów. Kobiety zajmowały się domem, gotowały, przędły wełnę i tkały tkaniny. Przy pracach polowych i domowych byli zatrudniani wszyscy członkowie chłopskiej rodziny. Pracowały także dzieci, które najczęściej pomagały rodzicom i pasły zwierzęta.

 

DYSKUSJA
komentarz do rozwiązania Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie - Zadanie Część I: Klucz do historii 5  - strona 5
Gość

27 listopada 2017
spoko
opinia do odpowiedzi Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie - Zadanie Część I: Klucz do historii 5  - strona 5
Gość

24 października 2017
Dziękuję :)
opinia do zadania Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie - Zadanie Część I: Klucz do historii 5  - strona 5
Gość

22 października 2017
Dzięki mordo
opinia do odpowiedzi Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie - Zadanie Część I: Klucz do historii 5  - strona 5
Gość

22 października 2017
Spoko
komentarz do zadania Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie - Zadanie Część I: Klucz do historii 5  - strona 5
Szczupły

8 października 2017
dzieki!!!!
komentarz do zadania Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie - Zadanie Część I: Klucz do historii 5  - strona 5
krzeminska2600

8 października 2017
dzieki
opinia do rozwiązania Napisz, jak wyglądał dzień pracy w rodzinie - Zadanie Część I: Klucz do historii 5  - strona 5
Jakub

24 września 2017
dzięki!!!
klasa:
Informacje
Autorzy: Lis Małgorzata
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

68422

Nauczyciel

Wiedza
Jednostki pola

Jednostki pola służą do określenia pola danej figury, mówią nam ile maksymalnie kwadratów jednostkowych mieści się wewnątrz danej figury.

Jednostką pola może być dowolny kwadrat, jednak najczęściej używane są poniżej przedstawione jednostki pola, które ułatwiają przekazywanie informacji o polach figur:

  • $$1 mm^2$$ (milimetr kwadratowy) → pole kwadratu o boku 1 mm jest równe $$1 mm^2$$
  • $$1 cm^2$$ (centymetr kwadratowy) → pole kwadratu o boku 1 cm jest równe 1 $$cm^2$$
  • $$1 dm^2$$ (decymetr kwadratowy) → pole kwadratu o boku 1 dm jest równe $$1 dm^2$$
  • $$1 m^2$$(metr kwadratowy) → pole kwadratu o boku 1 m jest równe $$1 m^2$$
  • $$1 km^2$$ (kilometr kwadratowy) → pole kwadratu o boku 1 km jest równe $$1 km^2$$
  • $$1 a$$ (ar) → pole kwadratu o boku 10 m jest równe 100 $$m^2$$
  • $$1 ha$$ (hektar) → pole kwadratu o boku 100 m jest równe 10000 $$m^2$$

Zależności między jednostkami pola:

  • $$1 cm^2 = 100 mm^2$$ ; $$1 mm^2 = 0,01 cm^2$$
  • $$1 dm^2 = 100 cm^2 = 10 000 mm^2$$; $$1 cm^2 = 0,01 dm^2$$
  • $$1 m^2 = 100 dm^2 = 10 000 cm^2 = 1 000 000 mm^2$$; $$1 dm^2 = 0,01 m^2$$
  • $$1 km^2 = 1 000 000 m^2 = 10 000 a = 100 ha$$; $$1 ha = 0,01 km^2$$
  • $$1 a = 100 m^2$$; $$1 m^2 = 0,01 a$$
  • $$1 ha = 100 a = 10 000 m^2$$; $$1 a = 0,01 ha$$

Przykłady wyprowadzania powyższych zależności:

  • $$1 cm^2 = 10mm•10mm=100$$ $$mm^2$$
  • $$1 cm^2 = 0,1dm•0,1dm=0,01$$ $$dm^2$$
  • $$1 km^2 = 1000m•1000m=1000000$$ $$m^2$$
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom