Historia

Śladami przeszłości 2 (Podręcznik, Nowa Era)

Cele soboru trydenckiego 4.56 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Historia

1. Wymień cele soboru trydenckiego wyznaczone przez kardynała de Monte.

  • odnowienie wiary, religii i pobożności
  • przywrócenie na nowo czci Boga
  • odnowienie świętych praw obowiązujących w Kościele
  • wzmocnienie pozycji Kościoła katolickiego
  • naprawa popełnionych błędów
  • potępienie herezji oraz schizmatyków
  • odrzucenie przepychu, zbytecznej dumy oraz zbytku Kościoła katolickiego a także jego duchownych
  • wynagrodzenie bogobojnych duchownych, potępienie niegodziwych kapłanów
  • wywyższenie wiary i religii chrześcijańskiej
  • przywrócenie pokoju oraz jedności Kościoła
  • naprawa wewnętrznej sytuacji w Kościele

2. Oceń wiarygodność relacji Angelusa Masarellusa. 

  • Relacja prezentowana przez Angelusa Masarellusa jest dosyć jednostronna z racji pełnionej przez niego funkcji. Angelus w trakcie soboru trydenckiego sprawował urząd sekretarza, wychwalał postanowienia soboru, nie patrzył na zepsucie panujące wewnątrz Kościoła katolickiego trzeźwym i obiektywnym okiem. Dlatego też, jego opis należy traktować jako dość stronniczy. 
DYSKUSJA
Informacje
Śladami przeszłości 2
Autorzy: Stanisław Roszak
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21479

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Zobacz także
Udostępnij zadanie