Historia

Śladami przeszłości 1 (Podręcznik, Nowa Era)

Wyjaśnij, w jaki sposób wędrowni myśliwi 4.5 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Wyjaśnij, w jaki sposób wędrowni myśliwi

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

W epoce neolitu nastąpiły wielkie zmiany w życiu praczłowiaka. Zakończyło się ostatnie zlodowacenie, klimat na kuli ziemskiej ponownie się ocieplał. W miarę ustępowania lodowca na jego miejscu pojawiały się wielkie lasy. Nowe warunki klimatyczne ułatwiały bytowanie ówczesnych ludzi, którzy przestali wędrować i rozpoczęli osiadły tryb życia. Rewolucja neolityczna polegała na wprowadzeniu rolnictwa oraz intensyfikacji produkcji żywności, której towarzyszył wzrost liczby ludności. W okresie neolitu ludzie zaczęli produkować żywność. Uprawiali ziemię, obsiewali ją ziarnem, zbierali plony i magazynowali zapasy. Karczowali lasy, w pobliżu nowych pól uprawnych budowali szałasy oraz lepianki. Z czasem udomowili także zwierzęta i rozpoczęli ich hodowlę, zajmowali się wypasaniem kóz, owiec oraz bydła. Zwierzęta hodowlane dostarczały ludziom mięsa, skór oraz mleka.

DYSKUSJA
Informacje
Śladami przeszłości 1
Autorzy: Stanisław Roszak
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

20728

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Siatka prostopadłościanu

Po rozcięciu powierzchni prostopadłościanu wzdłuż kilku krawędzi i rozłożeniu go na powierzchnię płaską powstanie jego siatka. Jest to wielokąt złożony z prostokątów, czyli ścian graniastosłupa. Ten sam prostopadłościan może mieć kilka siatek.

Siatka prosopadłościanu
Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $$9 + 3 = 12$$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $$1 + 5 + 6 = 12$$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $$1+2+1=4$$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Zobacz także
Udostępnij zadanie