Historia

Klucz do historii 6 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Uzupełnij tabelę informacjami na temat 4.54 gwiazdek na podstawie 26 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Uzupełnij tabelę informacjami na temat

3
 Zadanie

4
 Zadanie

 

 

Data powstania

Cel istnienia

Od kiedy członkostwo Polski

Podstawowa korzyść członkostwa

Najtrudniejsze zobowiązanie wynikające z członkostwa

Unia Europejska

1.XI.1993r na mocy traktatu z Maastricht

wzmocnienie jedności pomiędzy europejskimi państwami; chęć zacieśnienia więzi gospodarczych

1.V.2004r

współpraca w dziedzinie gospodarki, polityki zagranicznej, sąsiedztwa i ochrony środowiska

obowiązek płacenia składek członkowskich, podporządkowanie się decyzjom władz Unii Europejskiej

NATO

24.VIII.1949r na mocy Traktatu Północnoatlantyckiego

obrona przed agresją ze strony ZSRR i państw Układu Warszawskiego

12.III.1999r

NATO chroni swych członków przed zagrożeniami z zewnątrz, zapobiega regionalnym konfliktom

żołnierze państw członkowskich są zobowiązani do uczestnictwa w misjach wojskowych NATO

DYSKUSJA
Informacje
Klucz do historii 6
Autorzy: Małgorzata Lis
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21460

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Ułamki właściwe i niewłaściwe
  1. Ułamek właściwy – ułamek, którego licznik jest mniejszy od mianownika. Ułamek właściwy ma zawsze wartość mniejszą od 1.
    Przykłady: $$3/8$$, $${23}/{36}$$, $$1/4$$, $$0/5$$.
     

  2. Ułamek niewłaściwy – ułamek, którego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika. Ułamek niewłaściwy ma zawsze wartość większą od 1.
    Przykłady: $${15}/7$$, $$3/1$$, $${129}/5$$, $${10}/5$$.
     

Zobacz także
Udostępnij zadanie