Historia

Powiedz, jakie funkcje pełniły poszczególne 4.67 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Historia

Powiedz, jakie funkcje pełniły poszczególne

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

Starożytne teatry budowano na zboczach wysokich wzgórz, dzięki takiemu położeniu zapewniano widzom doskonałe warunki dooglądania przedstwaień. 

  • Scena - występowali na niej aktorzy, znajdowała się na podwyższeniu.
  • Widownia - była zbudowana na wznoszących się ku górze stopniach. W największych teatrach widownia mogła pomieścić nawet kilkanaście tysięcy osób. 
  • Garderoba - drewniany lub kamienny budynek, służył aktorom jako przebieralnia, przechowywano w niej także rozmaite rekwizyty, które używano w czasie gry aktorskiej.
  • Plac - znajdował się u stóp widowni, był przeznaczony dla chóru. 
DYSKUSJA
Informacje
Wczoraj i dziś 4 2015
Autorzy: Grzegorz Wojciechowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” z liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: $$9/4 = 2 1/4$$

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą).

Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Udostępnij zadanie