Historia

My i historia 6. Historia i społeczeństwo (Zeszyt ćwiczeń, PWN)

Przeczytaj tekst źródłowy. Odpowiedz na pytanie 4.75 gwiazdek na podstawie 20 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Przeczytaj tekst źródłowy. Odpowiedz na pytanie

1
 Zadanie

2
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

A. Jaką dzielnicę miasta przemysłowego opisano w tekście?

- W tekście opisano ubogą dzielnicę robotniczą.

B. Zacytuj trzy fragmenty tekstu, które mówią o warunkach życia ludzi w tym miejscu.

- "Można tam spotkać ludzi wiecznie zajętych, w twarzach pociemniałych od dymu."

- "Zewsząd tylko warkoczący turkot młotów, kłęby dymu z sykiem wylatujące z miechów kowalskich".

- "Można by powiedzieć, wnętrze nowożytnej kopalni, wszystko czarne, brudne, mimo że wydobywa się tam pieniądz i złoto."

C. Podkreśl fragment tekstu, który wskazuje różnice w wyglądzie poszczególnych części miasta przemysłowego.

- "Ich skupisko pozwala stwierdzić z daleka centralizację przemysłu. Wokół nich porozrzucane w nieładzie siedziby plebsu (...) Między nimi rozpościerają się tereny zanieczyszczone, które od dawna nie przypominają beztroskich parków. Ziemia została tam zmieszana z odpadami, odpycha czarnym, smolistym wyglądem".

DYSKUSJA
Informacje
My i historia 6. Historia i społeczeństwo
Autorzy: Bogumiła Olszewska, Wiesława Surdyk-Fertsch
Wydawnictwo: PWN
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21290

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Najmniejsza wspólna wielokrotność (nww)

Najmniejsza wspólna wielokrotność (NWW) dwóch liczb naturalnych to najmniejsza liczba naturalna będąca wielokrotnością zarówno jednej liczby, jak i drugiej.

Przykłady:

  • Najmniejszą wspólną wielokrotnością liczb 3 i 5 jest: 15.
    1. Wypiszmy wielokrotności liczby 3: 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, ...;
    2. Wypiszmy wielokrotności liczby 5: 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, ...;
    3. Wśród wielokrotności liczby 3 i liczby 5 szukamy najmniejszej liczby, która jest zarówno wielokrotnością 3 i 5. Jest to 15.
  • Najmniejszą wspólną wielokrotnością liczb 4 i 6 jest: 12.
    1. Wypiszmy wielokrotności liczby 4: 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, ...;
    2. Wypiszmy wielokrotności liczby 6: 6, 12, 18, 24, 30, 36, 42, 48, ...;
    3. Wśród wielokrotności wyżej wypisanych szukamy najmniejszej liczby, która jest zarówno wielokrotnością 4 i 6, widzimy że jest to 12.
Zobacz także
Udostępnij zadanie