Historia

Podpisz wynalazki pokazane w tabeli 4.55 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Podpisz wynalazki pokazane w tabeli

4
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*

Rozwiązanie tabeli zamieszczono poniżej.

 

 

Wynalazek

Ułatwienie życia ludzi

Samochód z silnikiem benzynowym

  • przyczyniły się do rozwoju komunikacji

  • szybsze oraz bezpieczniejsze podróżowanie

  • pierwszy samochód poruszał się z niewielką prędkością tak ułatwiał transport i był alternatywą opcja środka transportu

  • Telefon

  • początkowo rozmowy prowadzono na niewielką odległość, aparaty musiały być bowiem bezpośrednio połączone ze sobą

  • telefon służy do komunikacji między ludzkiej

  • wynalezienie telefonu przez Aleksandra Grahama Bella umożliwiło przesyłanie informacji w dowolne miejsce na świecie

  • Lampa elektryczna

  • służy do oświetlenia domów

  • umożliwia dłuższą pracę

  • zapewnia wygodę i bezpieczeństwo

  •  

    DYSKUSJA
    user profile image
    wika5253

    0

    2016-12-15
    czemu to nie jest zrobione
    user profile image
    Paulina

    4491

    2016-12-19
    Cześć, to zadanie jest dostępne dla użytkowników premium, aby je zobaczyć należy wykupić konto, jego koszt to od 3.80zł za 15 dni.
    user profile image
    wioletaszymczyk

    0

    2017-01-01
    Przepraszam , może to nie do tego zadania ,ale kiedy dodacie przyrodę z klasą 4,5,6 bo bardzo by było fajnie:)
    user profile image
    Paulina

    4491

    2017-01-01
    @wioletaszymczyk Zapiszemy twoją książkę do listy, czas dodania zależy od tego jaka jest popularna, im więcej osób będzie chciało tą książkę tym szybciej ja dodamy. Pozdrawiamy!
    user profile image
    brajan.stachowski

    4

    2017-01-06
    @Odrabiamy.pl Dodancie technikę ,,Jak to działa" dla klas 4-6? Pls
    user profile image
    Paulina

    4491

    2017-01-09
    @brajan.stachowski Cześć, wszystko zależy od was, nowe przedmioty dojdą jak więcej osób zdecyduje się kupić konto premium. Póki co nie mamy pieniędzy na ich zrobienie ;(
    Informacje
    My i historia 6. Historia i społeczeństwo
    Autorzy: Bogumiła Olszewska, Wiesława Surdyk-Fertsch
    Wydawnictwo: PWN
    Rok wydania:
    Autor rozwiązania
    user profile image

    Nauczyciel

    Masz wątpliwości co do rozwiązania?

    Wiedza
    Kolejność wykonywania działań

    Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

    Kolejność wykonywania działań:

    1. Wykonywanie działań w nawiasach;

    2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

    3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
      Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

    4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
      Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

    Przykład:

    $$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
     
    Dzielenie pisemne
    1. Zapisujemy dzielną, nad nią kreskę, a obok, po znaku dzielenia, dzielnik. W naszym przykładzie podzielimy liczbę 1834 przez 14, inaczej mówiąc zbadamy ile razy liczba 14 „mieści się” w liczbie 1834.

      dzielenie1
       
    2. Dzielimy pierwszą cyfrę dzielnej przez dzielnik. Jeśli liczba ta jest mniejsza od dzielnika, to bierzemy pierwsze dwie lub więcej cyfr dzielnej i dzielimy przez dzielnik. Inaczej mówiąc, w dzielnej wyznaczamy taką liczbę, którą można podzielić przez dzielnik. Wynik dzielenia zapisujemy nad kreską, a resztę z dzielenia zapisujemy pod spodem (pod dzielną).

      W naszym przykładzie w dzielnej bierzemy liczbę 18 i dzielimy ją przez 14, czyli sprawdzamy ile razy 14 zmieści się w 18. Liczba 14 zmieści się w 18 jeden raz, jedynkę piszemy nad kreską (nad ostatnią cyfrą liczby 18, czyli nad 8). Następnie wykonujemy mnożenie 1•14=14 i wynik 14 wpisujemy pod liczbą 18, oddzielamy kreską i wykonujemy odejmowanie 18-14=4 i wynik 4 zapisujemy pod kreską.
      Opisane postępowanie możemy zapisać następująco: 18÷14=1 reszty 4.

      dzielenie2
       
    3. Do wyniku odejmowania opisanego w punkcie 2, czyli do otrzymanej reszty z dzielenia dopisujemy kolejną cyfrę dzielnej i wykonujemy dzielenie przez dzielnik. Tak jak poprzednio wynik zapisujemy nad kreską, a pod spodem resztę z tego dzielenia.
      W naszym przykładzie wygląda to następująco: do 4 dopisujemy cyfrę 3 (czyli kolejną cyfrę, która znajduje się za liczbą 18) i otrzymujemy liczbę 43, którą dzielimy przez dzielnik 14. Inaczej mówiąc sprawdzamy ile razy 14 zmieści się w 43. Liczba 14 zmieści się w 43 trzy razy, czyli 3 piszemy nad kreską (za 1), a następnie wykonujemy mnożenie 3•14=42i wynik 42 zapisujemy pod liczbą 43, oddzielamy kreską i wykonujemy odejmowanie 43-42=1 i wynik 1 zapisujemy pod kreską.
      Opisane postępowanie możemy zapisać: 43÷14=3 reszty 1.

      dzielenie2
       
    4. Analogicznie jak poprzednio do otrzymanej reszty dopisujemy kolejną cyfrę dzielnej i wykonujemy dzielenie przez dzielnik.
      W naszym przykładzie:
      do 1 dopisujemy ostatnią cyfrę dzielnej, czyli 4. Otrzymujemy liczbę 14, którą dzielimy przez dzielnik 14, w wyniku otrzymujemy 1 i wpisujemy ją nad kreską (po3). Następnie wykonujemy mnożenie 1•14=14 w wynik 14 zapisujemy pod 14, oddzielamy kreską i wykonujemy odejmowanie 14-14=0.
      Opisane postępowanie możemy zapisać 14÷14=1, czyli otrzymaliśmy dzielenie bez reszty, co kończy nasze dzielenie.

      dzielenie3
       
    5. Wynik dzielenia liczby 1834 przez 14 znajduje się nad kreską, czyli otrzymujemy ostatecznie iloraz 1834÷14=131.

    Zobacz także
    Udostępnij zadanie