Historia

Wczoraj i dziś 6. Zeszyt ucznia cz. 1 (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era)

Przyjrzyj się zamieszczonym ilustracjom 4.33 gwiazdek na podstawie 12 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Przyjrzyj się zamieszczonym ilustracjom

4
 Zadanie

5
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

1.

1. lata dwudzieste XX wieku

2. początek XXI wieku

3. II połowa XIX wieku

 

2.

W dzisiejszych czasach ludzie ubierają się swobodniej, noszą spodnie jeansowe, koszule, swetry. Współczesne kobiety często ubierają spodnie i marynarki, co ma podkreślać ich niezależność. Na początku XX wieku moda uległa zmianie. Kobiety zaczęły zakładać którsze spódnice oraz sukienki -sięgające kolan, obcinały włosy. Modne stały się fryzury sięgające ramion, włosy układano w miękkie fale, okrywano kapeluszem. Projektowano stroje o uproszczonych fasonach, bardziej skromne, ale za to wygodne i praktyczne. Zrezygnowano z bogatych ozdób oraz koronek. Mężczyźni zaczęli ubierać się w marynarki, węższe spodnie, kamizelki oraz filcowe kapelusze. Zrezygnowali z dawnych meloników oraz surdutów.

DYSKUSJA
user profile image
miszczulek123

07-01-2017
czemu nie napiszecie krótko i na temat ??
user profile image
Paulina

20729

09-01-2017
@miszczulek123 Cześć, jeżeli chcesz możesz zrobić krótką własną notatkę bazują na naszym rozwiązaniu. Zadanie zawiera bardzo szczegółową odpowiedź na pytanie podane w poleceniu, dla uczniów którzy mają bardziej wymagających nauczycieli.
user profile image
Wonder Woman

4

12-01-2017
@Odrabiamy.pl Fajnie, że jesteście ☺😇
user profile image
bartek.okno

05-02-2017
Pliss rubcie zwięźle i na temat
user profile image
Paulina

20729

05-02-2017
@bartek.okno Cześć, zadanie jest rozwiązane na temat:) zawsze możesz zrobić krótszą własną notatkę. Pozdrawiamy!
user profile image
bartek.okno

07-02-2017
@Odrabiamy.pl dzięki za info <3
user profile image
Mateusz Kozdrowicki

18-12-2016
Trochę dużo tego w 2 ale jest spoko :P
user profile image
Paulina

20729

18-12-2016
Cześć, zawsze można zrobić krótsza własną notatkę, wzorując się na naszej odpowiedzi. Wtedy jest pewność że nikt nie będzie miał tak samo jak ty.Pozdrawiamy!
user profile image
kuba

12-12-2016
Więcej się niedało?????! .
user profile image
Paulina

20729

13-12-2016
Cześć, dało :) ale wtedy to już było by za dużo :) Pozdrawiamy!
Informacje
Wczoraj i dziś 6. Zeszyt ucznia cz. 1
Autorzy: Tomasz Maćkowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

20728

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $$9 + 3 = 12$$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $$1 + 5 + 6 = 12$$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $$1+2+1=4$$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Zobacz także
Udostępnij zadanie