Historia

Podaj nazwy obszarów... 4.6 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Podaj nazwy obszarów...

Praca z mapą
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

1. Podaj nazwy obszarów, na których przeprowadzono plebiscyty.

Plebiscyty przeprowadzono na obszarze:

- Górnego Śląska

- Warmii i Mazur

- Powiśla 

2. Omów zmiany granic Polski w latach 1918-1922. 

Granice odrodzonej Rzeczypospolitej kształtowały się przez kilka lat. W latach 1918 - 1922 w wyniku plebiscytów oraz powstań wymierzonych przeciwko Niemcom odzyskaliśmy Wielkopolskę oraz Górny Śląsk. Wygrana bitwa z Bolszewikami doprowadziła do zajęcia Polesia, Wołynia oraz Galicji Wschodniej. W 1922 roku przyłączyliśmy również Wileńszczyznę.

3. Wymień państwa, które w latach 1918-1922 toczyły z Polską spory graniczne. 

  • NIEMCY - Górny Śląsk, Wielkopolska
  • ROSJA RADZIECKA - wojna polsko-bolszewicka w latach 1920-1922
  • CZECHOSŁOWACJA - Śląsk Cieszyński
DYSKUSJA
user avatar
dariuszz

17 listopada 2017
Dzieki za pomoc
user avatar
Gracjan

6 listopada 2017
Dzięki za pomoc
user avatar
Ania

31 października 2017
dzięki
klasa:
Informacje
Autorzy: Grzegorz Wojciechowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Korepetytor

Wiedza
Kwadrat

W kwadracie: 

  • wszystkie boki mają jednakową długość

  • wszystkie kąty wewnętrzne są kątami prostymi (mają miary wynoszące 90°)

  • przekątne mają jednakowe długości, przecinają się w połowie i są prostopadłe

Wzór na pole kwadratu

`P=a*a=a^2` 

`a`  - długość boku kwadratu


Uwaga!

Każdy kwadrat jest prostokątem.

Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom