Na schematach oraz fotografiach przedstawiono... 4.64 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Geografia

Na schematach oraz fotografiach przedstawiono...

1
 Zadanie

2
 Zadanie

 

Nr

Opis typu wsi

Nazwa typu wsi

Litera schematu

Numer fotografii

1.

Zabudowa skupia się wzdłuż wielu, często nieregularnych dróg.

wielodrożnica

D

2

2.

Wieś, w której centrum znajduje się plac ze stawem otoczony zabudową.

okolnica

B

1

3.

Budynki są zlokalizowane po obu stronach jednej głównej drogi.

ulicówka

A

3

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-10-01
Dzięki za pomoc :)
user profile image
Gość

0

2017-10-14
dzieki :):)
Informacje
Oblicza geografii. Karty pracy ucznia. Zakres podstawowy
Autorzy: Jadwiga Brożyńska, Małgorzata Kubik, Monika Nikołajew- Banaszewska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Damian

4736

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Kwadraty i sześciany liczb

Iloczyn jednakowych czynników możemy zapisać krócej - w postaci potęgi.

  1. Iloczyn dwóch takich samych liczb (czynników) nazywamy kwadratem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi drugiej.
    Przykład:
    $$5•5=5^2 $$, czytamy: „kwadrat liczby pięć” lub „pięć do potęgi drugiej”

  2. Iloczyn trzech takich samych czynników nazywamy sześcianem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi trzeciej.
    Przykład:
    $$7•7•7=7^3$$, czytamy: „sześcian liczby siedem” lub „siedem do potęgi trzeciej”

  3. Gdy występuje iloczyn więcej niż trzech takich samych czynników mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiony do potęgi takiej ile jest czynników.
    Przykład:
    $$3•3•3•3•3=3^5 $$, czytamy: „trzy do potęgi piątej”

    $$2•2•2•2•2•2•2=2^7 $$, czytamy: „dwa do potęgi siódmej”
     

potegi-nazewnictwo
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” z liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: $$9/4 = 2 1/4$$

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą).

Zobacz także
Udostępnij zadanie