Porównaj obrazy otrzymywane za pomocą... - Zadanie 3: Fizyka 3. Dotacyjny materiał ćwiczeniowy - strona 33
Wybierz przedmiot
Brak innych książek z tego przedmiotu
Porównaj obrazy otrzymywane za pomocą... 4.5 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Fizyka

Porównaj obrazy otrzymywane za pomocą...

1
 Zadanie
2
 Zadanie

3
 Zadanie

Porównajmy najpierw obrazy otrzymane w zwierciadle i soczewce skupiającej, gdy przedmiot znajduje się w odległości x > f.

zwierciadło:

soczewka skupiająca:

W obu przypadkach obrazy są odwrócone, powiększone. W zwierciadle powstał obraz pozorny, a w soczewce rzeczywisty. 

Teraz porównajmy obrazy powstające w zwierciadle i soczewce rozpraszającej.

zwierciadło:

soczewka:

W obu przypadkach obrazy są proste, pomniejszone i pozorne.

DYSKUSJA
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Roman Grzybowski
Wydawnictwo: Operon
Rok wydania:
ISBN: 9788378796039
Autor rozwiązania
user profile

Ola

21272

Nauczyciel

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $3/5$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $3/5=9/{15}={27}/{45}=...$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $8/{16}$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $8/{16}=4/8=2/4=1/2$ 
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY2854ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA5654WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE781KOMENTARZY
komentarze
... i7982razy podziękowaliście
Autorom