Na rysunku zilustrowano schematycznie... - Zadanie 1: Spotkania z fizyką 7 - strona 47
Wybierz przedmiot
Brak innych książek z tego przedmiotu
Na rysunku zilustrowano schematycznie... 4.56 gwiazdek na podstawie 18 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 7 Klasa
  3. Fizyka

Na rysunku zilustrowano schematycznie...

ZD1
 Zadanie
ZD2
 Zadanie
ZD3
 Zadanie

1
 Zadanie

2
 Zadanie

Jeżeli ciśnienie w miejscu doprowadzenia wody (czerwona strzałka) zmalało o 30 kPa, to ciśnienie wody wypływającej z miejsc oznaczonych na rysunku A, B i C zmalało w każdym przypadku o 30 kPa.

 

Uzasadnienie: 

Ciśnienie hydrostatyczne zależy od wysokości słupa cieczy. Zakładamy, że powierzchnie, na które działa to ciśnienie nie ulega zmianie. Jeżeli ciśnienie w miejscu doprowadzenia wody zmniejszyło się o 30 kPa to oznacza, że zmniejszyła się wysokość słupa cieczy. Zatem zmniejszyło się ciśnienie hydrostatyczne wywierane na każde z ujść wody.

DYSKUSJA
opinia do odpowiedzi undefined
Majka

1

16 grudnia 2017
dzieki!
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Bartłomiej Piotrowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326731921
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $9 + 3 = 12$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $1 + 5 + 6 = 12$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $1+2+1=4$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Pole prostokąta

Liczbę kwadratów jednostkowych potrzebnych do wypełnienia danego prostokąta nazywamy polem prostokąta.


Prostokąt o bokach długości a i b ma pole równe: $P = a•b$.

pole prostokąta

W szczególności: pole kwadratu o boku długości a możemy policzyć ze wzoru: $P=a•a=a^2$.

  Zapamiętaj

Przed policzeniem pola prostokąta pamiętaj, aby sprawdzić, czy boki prostokąta są wyrażone w takich samych jednostkach.

Przykład:

  • Oblicz pole prostokąta o bokach długości 2 cm i 4 cm.

    $ P=2 cm•4 cm=8 cm^2 $
    Pole tego prostokąta jest równe 8 $cm^2$.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY2710ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA6398WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE778KOMENTARZY
komentarze
... i8326razy podziękowaliście
Autorom