Poniżej zamieszczono dane dotyczące... 4.25 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 7 Klasa
  3. Fizyka

Poniżej zamieszczono dane dotyczące...

Ćwiczenie
 Zadanie

Przyspieszenie to wielkość informująca, jak zmienia się szybkość ciała w jednostce czasu. 

Uzupełniamy:

W tym czasie prędkość kolejki rośnie w czasie każdej sekundy o 1 m/s, a prędkość pociągu i 0,5 m/s. Szybciej rośnie prędkość kolejki. 

Uzupełniamy tabelę:

Czas [s] 0 10 20 30 40 50 60 70
Prędkość kolejki [m/s] 0 10 20 20 20 20 20 20
Prędkość pociągu [m/s] 0 5 10 15 20 25 30 30

Rysujemy wykres:

Kolejka osiąga prędkość podróżną po 20 s, a pociąg po 60 s. Jeśli oba środki lokomocji wyruszą jednocześnie do tego samego celu, najpierw na prowadzenie wysunie się kolejka. Jednak po 20 s od chwili startu prędkość kolejki przestanie rosnąć, natomiast prędkość pociągu będzie nadal rosła. Po 40 s od chwili startu prędkości będą takie same. Od tego momentu pociąg zacznie doganiać kolejkę. 

DYSKUSJA
klasa:
Informacje
Autorzy: Krzysztof Horodecki. Artur Ludwikowski
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
ISBN: 9788374209748
Autor rozwiązania
user profile

Ola

14776

Nauczyciel

Wiedza
Dzielenie z resztą

Dzielenie z resztą to takie dzielenie, w którym otrzymujemy pewien iloraz oraz resztę. 


Sposób wykonywania dzielenia z resztą:

  1. Podzielmy liczbę 23 przez 3.

  2. Wynikiem dzielenia nie jest liczba całkowita (pewna część nam pozostanie). Maksymalna liczba 3, które zmieszczą się w 23 to 7.

  3. `7*3=21` 

  4. Różnica między liczbami 23 i 21 wynosi `23-21=2` , zatem resztą z tego dzielenia jest liczba 2.

  5. Poprawny zapis działania: `23:3=7 \ "r" \ 2` $$r.2$$


Przykłady:

  • `5:2=2 \ "r" \ 1` 
    Sprawdzenie:  `2*2+1=4+1=5` 

  • `27:9=3 \ "r" \ 0` 
    Sprawdzenie:  `3*9+0=27+0=27` 

  • `53:5=10 \ "r" \ 3` 
    Sprawdzenie: `10*5+3=50+3=53` 

  • `102:20=5 \ "r" \ 2` 
    Sprawdzenie:  `5*20+2=100+2=102` 


Zapamiętaj!!!

Reszta jest zawsze mniejsza od dzielnika.

Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom