Rysunek przedstawia falę stojącą wytworzoną na strunie gitary... 4.17 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Liceum
  2. 2 Klasa
  3. Fizyka

Rysunek przedstawia falę stojącą wytworzoną na strunie gitary...

6.3.1.
 Zadanie
6.3.2.
 Zadanie

6.3.3.
 Zadanie

6.3.4.
 Zadanie

`a)`

Fala ma 7 strzałek i 8 węzłów

 

`b)`

Wygaszenie fali nastąpiło w miejscach:

`"A, C"`

 

`c)`

Podstawową częstotliwością jest częstotliwość fali o długości będącej podwójną długością struny, oznaczmy ja jako:

`f_0`

Z rysunku widzimy, że mamy 7 połówek fali, oznacza to że czętotliwość z jaką drgają struny gitary ma postać:

`f=f_0/7`

DYSKUSJA
user profile image
james.borrow36

0

2017-10-03
Skąd się wzięło f0 i dlaczego zostało to zastosowane do przykładu, gdzie jest 7 strzałek? :)
user profile image
Ewelina

1048

2017-10-04
@james.borrow36 Cześć, w zadaniu założono, że f0 jest podstawową częstotliwością fali. Jest to najmniejsza częstotliwość fali, a ponieważ mamy do czynienia ze struną gitary to długość tej fali jest podwójną długością struny. Mamy 7 strzałek, czyli pi...
Informacje
Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 2. Zakres rozszerzony
Autorzy: Bogdan Mendel, Janusz Mendel, Teresa Stolecka, Elżbieta Wójtowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie