Na rysunku przedstawiono tor... - Zadanie 1: Odkryć fizykę.Podręcznik zakres podstawowy - strona 72
Wybierz przedmiot
Brak innych książek z tego przedmiotu
Na rysunku przedstawiono tor... 4.6 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

Na rysunku przedstawiono tor...

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

a) prędkość Księżyca obrazuje strzałka czarna. Kierunek ruchu jest styczny do toru ruchu, zwrot skierowany w lewo

b) siłę przyciągania ziemskiego obrazuje strzałka pomarańczowa, kierunek jest wyznaczony przez prostą łączącą środki Ziemi i Księżyca, zwrot wektora natomiast skierowany jest od Księążyca do Ziemi

 

 

 

 

 

DYSKUSJA
komentarz do zadania undefined
Vicky

2 grudnia 2018
Dziękuję!
opinia do odpowiedzi undefined
gosia

24 marca 2018
dzieki :)
opinia do odpowiedzi undefined
Małgosia

11 listopada 2017
dzieki
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Marcin Braun, Weronika Śliwa
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326724893
Autor rozwiązania
user profile

Ania

29656

Nauczyciel

Wiedza
Zamiana ułamka zwykłego na dziesiętny

Jeżeli ułamek zwykły posiada w mianowniku 10, 100, 1000, … to zamieniamy go na ułamek dziesiętny w następujący sposób: między cyframi liczby znajdującej się w liczniku danego ułamka zwykłego stawiamy przecinek tak, aby po przecinku było tyle cyfr, ile zer w mianowniku. Gdyby zabrakło cyfr przy stawianiu przecinka, to należy dopisać brakującą ilość zer.

Przykłady:

  • $3/{10}= 0,3$ ← przepisujemy liczbę 3 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku była jedna cyfra (bo w mianowniku mamy jedno zero); musimy dopisać 0, ponieważ brakuje nam cyfr przy stawianiu przecinka,

  • ${64}/{100}= 0,64$ ← przepisujemy liczbę 64 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku były dwie cyfry (bo w mianowniku mamy dwa zera); musimy dopisać 0, ponieważ brakuje nam cyfr przy stawianiu przecinka,

  • ${482}/{1000} = 0,482$ ← przepisujemy liczbę 482 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku były trzy cyfry (bo w mianowniku mamy trzy zera); musimy dopisać 0, ponieważ brakuje nam cyfr przy stawianiu przecinka,

  • ${45}/{10}= 4,5$ ← przepisujemy liczbę 45 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku była jedna cyfra (bo w mianowniku mamy jedno zero); w tym przypadku nie ma potrzeby dopisywania zer,

  • ${2374}/{100}= 23,74$ ← przepisujemy liczbę 2374 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku były dwie cyfry (bo w mianowniku mamy dwa zera); w tym przypadku nie ma potrzeby dopisywania zer.

  Uwaga

Istnieją ułamki zwykłe, które możemy rozszerzyć lub skrócić tak, aby otrzymać w mianowniku 10, 100, 1000,... Jednak nie wszystkie ułamki można zamienić na równe im ułamki dziesiętne, to znaczy tak rozszerzyć lub skrócić, aby otrzymać ułamek o mianowniku 10, 100, 1000 itd.

Przykłady ułamków, które dają się rozszerzyć lub skrócić, tak aby otrzymać ułamek dziesiętny:
$1/2= {1•5}/{2•5}=5/{10}= 0,5$
$3/{20}= {3•5}/{20•5}= {15}/{100}= 0,15$
${80}/{400}= {80÷4}/{400÷4}={20}/{100}= 2/{10}= 0,2$

Nie można natomiast zamienić na ułamek dziesiętny ułamka $1/3$. Ułamka tego nie można skrócić ani rozszerzyć tak, aby w mianowniku pojawiła się liczba 10, 100, 1000 itd.

Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY3252ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA7358WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE903KOMENTARZY
komentarze
... i9539razy podziękowaliście
Autorom