Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Odkryć fizykę.Podręcznik zakres podstawowy (Podręcznik, Nowa Era)

Lokomotywa-zabawka o masie 100 g... 4.67 gwiazdek na podstawie 12 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

Lokomotywa-zabawka o masie 100 g...

4
 Zadanie

5
 Zadanie
6
 Zadanie
7
 Zadanie

Dane:

 

`m=100g=0,1kg `

`d=80cm=0,8m `

`r=0,4m `

`t=1min=60s `

Szukane:

 

`a) f=?\ \ T=? `

`b) F_d=? `

Rozwiązanie:

a)

Lokomotywa robi jedno okrążenie w czasie 60s, czyli okres ruchu lokomotywy wynosi

 

`T=60s`

Częstotliwość ruchu lokomotywy wynosi więc:

 

`f=1/T `

`f=1/(60)s `

b)

Wartość siły dośrodkowej wyliczymy ze wzoru:

 

`F_d=(mV^2)/r `

`V=(2pir)/T `

Obliczamy najpierw prędkość lokomotywy

 

`V=(2*3,14*0,4m)/(60s)=0,042m/s `

Następnie wyliczamy wartość siły dośrodkowej

 

`F_d=(0,1kg*(0,042m/s)^2)/(0,4m)=4,41*10^(-4)N=0,000441N=0,441mN `

Odpowiedź: Siła dośrodkowa ma wartość 0,441mN. Jest ona skierowana do środka toru, po którym porusza się lokomotywa. Siłą tą na lokomotywę działają szyny, po których się ona porusza

 

DYSKUSJA
user avatar
Gość

7 maja 2018
dzieki
user avatar
Gość

1 grudnia 2017
dziękuję
user avatar
Goldic

16 listopada 2017
dzieki
user avatar
Ala

1 listopada 2017
dzieki :)
user avatar
Karina

13 października 2017
dzieki!!!
user avatar
Kaja

5 października 2017
Dzięki :)
user avatar
Klaudyna

27 września 2017
dzięki :):)
Informacje
Autorzy: Marcin Braun, Weronika Śliwa
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Ania

22387

Nauczyciel

Wiedza
Kąty

Kąt to część płaszczyzny ograniczona dwiema półprostymi o wspólnym początku, wraz z tymi półprostymi.

Półproste nazywamy ramionami kąta, a ich początek – wierzchołkiem kąta.

kat-glowne
 


Rodzaje kątów:

  1. Kąt prosty – kąt, którego ramiona są do siebie prostopadłe – jego miara stopniowa to 90°.

    kąt prosty
  2. Kąt półpełny – kąt, którego ramiona tworzą prostą – jego miara stopniowa to 180°.
     

    kąt pólpelny
     
  3. Kąt ostry – kąt mniejszy od kąta prostego – jego miara stopniowa jest mniejsza od 90°.
     

    kąt ostry
     
  4. Kąt rozwarty - kąt większy od kąta prostego i mniejszy od kąta półpełnego – jego miara stopniowa jest większa od 90o i mniejsza od 180°.

    kąt rozwarty
  5. Kąt pełny – kąt, którego ramiona pokrywają się, inaczej mówiąc jedno ramię tego kąta po wykonaniu całego obrotu dookoła punktu O pokryje się z drugim ramieniem – jego miara stopniowa to 360°.
     

    kat-pelny
     
  6. Kąt zerowy – kąt o pokrywających się ramionach i pustym wnętrzu – jego miara stopniowa to 0°.

    kat-zerowy
 
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom