Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Moje ćwiczenia. Domowniczek cz. 3 (Zeszyt ćwiczeń, MAC)

Dopisz takie liczby, żeby... 4.71 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 3 Klasa
  3. Edukacja wczesnoszkolna

Dopisz takie liczby, żeby...

2
 Zadanie

3
 Zadanie
4
 Zadanie

Graf pierwszy - otrzymujemy liczbę 33

 

`40-square=33` 

Zastanówmy się, jaką liczbę musimy odjąć od liczby 40 aby otrzymać liczbę 33. Liczbę tą możemy obliczyć odejmując od liczby 40 liczbę 33. Zapisujemy więc działanie:

`40-33=7` 

A więc aby otrzymać liczbę 33 musimy od liczby 40 odjąć liczbę 7.

Działanie na grafie będzie więc następujące:  

`40-ul7=33` 

 

`square-10=33` 

Zastanówmy się, od jakiej liczby musimy odjąć liczbę 10 aby otrzymać liczbę 33. Aby obliczyć tą liczbę musimy do liczby 33 dodać liczbę 10. Zapisujemy więc działanie:

`33+10=43` 

A więc aby otrzymać liczbę 33 musimy od liczby 43 odjąć liczbę 10. 

Działanie na grafie będzie więc następujące:

`ul(43)-10=33` 

 

Pozostałe działania wykonujemy w podobny sposób.

 

`square-24=33`

A więc:

`33+24=57`  

Działanie na grafie będzie więc następujące:

`ul(57)-24=33`

 

`36-square=33`  

A więc:

`36-33=3`

Działanie na grafie będzie więc następujące:

`36-ul3=33`

 

`50-square=33`   

A więc:

`50-33=17`

Działanie na grafie będzie więc następujące:

`50-ul(17)=33`

 

`45-square=33`

A więc:

`45-33=12`

Działanie na grafie będzie więc następujące:

`45-ul(12)=33`

 

Drugi graf: otrzymujemy liczbę 57

 

`77-square=57`

A więc:     

`77-57=20`

Działanie na grafie będzie więc następujące:

 `77-ul(20)=57`

 

`square=17=57`

A więc:

`57+17=74`

Działanie na grafie będzie więc następujące:

`ul(74)-17=57`

 

`square-30=57`

A więc:

`57+30=87`

Działanie na grafie będzie więc następujące:

 `ul(87)-30=57`

 

`60-square=57`

A więc:

`60-57=3`

Działanie na grafie będzie więc następujące:

 `60-ul3=57`

 

`100-square=57`

A więc:

`100-57=43`

Działanie na grafie będzie więc następujące:

 `100-ul(43)=57`

 

`57-square=57`

A więc:

`57-57=0`   

Działanie na grafie będzie więc następujące:

`57-ul0=57` 

   

   

DYSKUSJA
user avatar
Gość

1

24 sierpnia 2017
cześć!
Informacje
Autorzy: Jolanta Faliszewska, Grażyna Lech
Wydawnictwo: MAC
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Ania

22386

Nauczyciel

Wiedza
Kąty

Kąt to część płaszczyzny ograniczona dwiema półprostymi o wspólnym początku, wraz z tymi półprostymi.

Półproste nazywamy ramionami kąta, a ich początek – wierzchołkiem kąta.

kat-glowne
 


Rodzaje kątów:

  1. Kąt prosty – kąt, którego ramiona są do siebie prostopadłe – jego miara stopniowa to 90°.

    kąt prosty
  2. Kąt półpełny – kąt, którego ramiona tworzą prostą – jego miara stopniowa to 180°.
     

    kąt pólpelny
     
  3. Kąt ostry – kąt mniejszy od kąta prostego – jego miara stopniowa jest mniejsza od 90°.
     

    kąt ostry
     
  4. Kąt rozwarty - kąt większy od kąta prostego i mniejszy od kąta półpełnego – jego miara stopniowa jest większa od 90o i mniejsza od 180°.

    kąt rozwarty
  5. Kąt pełny – kąt, którego ramiona pokrywają się, inaczej mówiąc jedno ramię tego kąta po wykonaniu całego obrotu dookoła punktu O pokryje się z drugim ramieniem – jego miara stopniowa to 360°.
     

    kat-pelny
     
  6. Kąt zerowy – kąt o pokrywających się ramionach i pustym wnętrzu – jego miara stopniowa to 0°.

    kat-zerowy
 
Liczby mieszane i ich zamiana na ułamek niewłaściwy
ulamek

Liczba mieszana jest to suma dwóch składników, z których jeden jest liczbą naturalną (składnik całkowity), a drugi ułamkiem zwykłym właściwym (składnik ułamkowy).

$$4 1/9= 4 + 1/9 $$ ← liczbę mieszana zapisujemy bez użycia znaku dodawania +.

Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy

Licznik tego ułamka otrzymujemy w następujący sposób: mianownik składnika ułamkowego mnożymy przez składnik całkowity i do tego iloczynu dodajemy licznik składnika ułamkowego. Mianownik natomiast jest równy mianownikowi składnika ułamkowego.

Przykład:

$$3 1/4= {3•4+1}/4= {13}/4$$
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom