W dostępnych źródłach poszukaj... 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Chemia

W dostępnych źródłach poszukaj...

1
 Zadanie
2
 Zadanie

Dowiedz się więcej...
 Zadanie

a) rola kwasu foliowego w organizmie człowieka

Kwas foliowy reguluje wzrost i funkcjonowanie wszystkich komórek w organizmie człowieka. Zalecany do spożywania przez kobiety w ciąży (wpływa na prawidłowy rozwój cewy nerwowej u dziecka) a także przez osoby w każdym wieku. Prawdopodobnie chroni przed nowotworami

b) hodowla sztucznych pereł

Hodowla sztucznych pereł polega na wprowadzeniu zarodka perły (lub innego ciała stałego) do płaszcza muszli małża. Następnie zarodek perły zostaje otoczony przez małża masą perłową, która nadaje perłom ich charakterystyczny kolor i kształt.

c) skala porostowa

Skala porostowa jest to skala utworzona z różnego rodzaju porostów, która pozwala na określenie stopnia zanieczyszczenia powietrza na danym terenie. Występowanie konkretnych porostów na danym terenie uzależnione jest od stopnia czystości (zanieczyszczenia) powietrza (Im więcej listkowatych i krzaczkowatych porostów tym czystsze powietrze na danym terenie)

d) zasada zrównoważonego rozwoju

Zasada zrównoważonego rozwoju mówi o tym, że obecna cywilizacja osiągnęła pewien poziom życia i dobrobytu możliwy do otrzymania dla przyszłych pokoleń pod warunkiem rozsądnego gospodarowania. Główna zasada zrównoważonego rozwoju brzmi: "Na obecnym poziomie cywilizacyjnym możliwy jest rozwój zrównoważony, to jest taki rozwój, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie". Najogólniej rzecz ujmując należy tak żyć, aby nie zniszczyć środowiska dla przyszłych pokoleń i aby dać im szanse na życie w takim, albo i lepszym świecie, jak my żyjemy.

DYSKUSJA
klasa:
Informacje
Autorzy: Anna Warchoł, Dorota Lewandowska, Andrzej Danel, , Marcin Karelus
Wydawnictwo: ZamKor / WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Ania

27853

Nauczyciel

Wiedza
Wielokrotności

Wielokrotność liczby otrzymamy mnożąc tę liczbę przez kolejne liczby naturalne. 

Uwaga!!!

0 jest wielokrotnością każdej liczby naturalnej. 

Każda liczba naturalna jest wielokrotnością liczby 1. 


Przykłady
:

  • wielokrotności liczby 4 to: 
    • 0, bo  `0*4=0` 
    • 4, bo  `1*4=4`  
    • 8, bo  `2*4=8`  
    • 12, bo  `3*4=12`  
    • 16, bo  `4*4=16`  
    • 20, bo  `5*4=20` , itd.  
       
  • wielokrotności liczby 8 to:
    • 0, bo  `0*8=0`  
    • 8, bo  `1*8=8`  
    • 16, bo  `2*8=16`  
    • 24, bo  `3*8=24`  
    • 32, bo  `4*8=32`  
    • 40, bo  `5*8=40`, itd.  
Ułamki dziesiętne i ich budowa
Ułamki dziesiętne to takie ułamki, których mianownikami są liczby 10, 100, 1000...

Przykłady:

  • $$1/{10}= 0,1$$
  • $$2/{100}= 0,02$$
  • $${15}/{100}= 0,15$$
  • $$3/{1000}= 0,003$$
  • $${25}/{10}= 2,5$$

Ułamki dziesiętne zapisujemy bez użycia kreski ułamkowej, natomiast stosujemy przecinek (zwany przecinkiem dziesiętnym), który oddziela część całkowitą od części ułamkowej.
 

rys1
 

Pierwsze miejsce po przecinku oznacza części dziesiąte, drugie - części setne, trzecie - części tysiączne, czwarte - części dziesięciotysięczne itd.

Przykład:

cyfry po przecinku
 

Powyższy ułamek możemy rozpisać:

$$0,781= {700}/{1000}+{80}/{1000}+1/{1000}=7/{10}+8/{100}+1/{1000}$$ -> łatwo zauważyć, że 7 to części dziesiąte, 8 części setne, a 1 to części tysięczne.

  Ciekawostka

Zapis dziesiętny liczb został opracowany w XV wieku przez perskiego matematyka Al-Kaszi, w jego dziele Miftah al-hisab (Klucz do arytmetyki). Rozpowszechnienie zawdzięczamy jednak holenderskiemu uczonemu Simonowi Stevinowi, który 1585 r. w swej pracy De Thiende (Dziesięcina) omówił istotę ułamków dziesiętnych. Notacja Stevina odbiegała od obecnie stosowanej i była dość skomplikowana, została więc szybko zmieniona. Liczby z przecinkiem błyskawicznie przyjęły się i liczbę wymierną można było wyrazić już nie tylko w postaci ułamka zwykłego. Oddzielenie przecinkiem całości od części dziesiętnych było pomysłem angielskiego matematyka. J. Nepera.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom