W dostępnych źródłach poszukaj... 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Chemia

W dostępnych źródłach poszukaj...

1
 Zadanie
2
 Zadanie

Dowiedz się więcej...
 Zadanie

a) rola kwasu foliowego w organizmie człowieka

Kwas foliowy reguluje wzrost i funkcjonowanie wszystkich komórek w organizmie człowieka. Zalecany do spożywania przez kobiety w ciąży (wpływa na prawidłowy rozwój cewy nerwowej u dziecka) a także przez osoby w każdym wieku. Prawdopodobnie chroni przed nowotworami

b) hodowla sztucznych pereł

Hodowla sztucznych pereł polega na wprowadzeniu zarodka perły (lub innego ciała stałego) do płaszcza muszli małża. Następnie zarodek perły zostaje otoczony przez małża masą perłową, która nadaje perłom ich charakterystyczny kolor i kształt.

c) skala porostowa

Skala porostowa jest to skala utworzona z różnego rodzaju porostów, która pozwala na określenie stopnia zanieczyszczenia powietrza na danym terenie. Występowanie konkretnych porostów na danym terenie uzależnione jest od stopnia czystości (zanieczyszczenia) powietrza (Im więcej listkowatych i krzaczkowatych porostów tym czystsze powietrze na danym terenie)

d) zasada zrównoważonego rozwoju

Zasada zrównoważonego rozwoju mówi o tym, że obecna cywilizacja osiągnęła pewien poziom życia i dobrobytu możliwy do otrzymania dla przyszłych pokoleń pod warunkiem rozsądnego gospodarowania. Główna zasada zrównoważonego rozwoju brzmi: "Na obecnym poziomie cywilizacyjnym możliwy jest rozwój zrównoważony, to jest taki rozwój, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie". Najogólniej rzecz ujmując należy tak żyć, aby nie zniszczyć środowiska dla przyszłych pokoleń i aby dać im szanse na życie w takim, albo i lepszym świecie, jak my żyjemy.

DYSKUSJA
klasa:
Informacje
Autorzy: Anna Warchoł, Dorota Lewandowska, Andrzej Danel, , Marcin Karelus
Wydawnictwo: ZamKor / WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Ania

23561

Nauczyciel

Wiedza
Zamiana ułamka dziesiętnego na zwykły

Licznikiem ułamka zwykłego jest liczba naturalna jaką utworzyłyby cyfry ułamka dziesiętnego, gdyby nie było przecinka, mianownikiem jest liczba zbudowana z cyfry 1 i tylu zer, ile cyfr po przecinku zawiera ułamek dziesiętny.

Przykłady:

  • $$0,25 = {25}/{100}$$ ← licznikiem ułamka zwykłego jest liczba 25 (ponieważ taką liczbę tworzą cyfry ułamka dziesiętnego bez przecinka), mianownikiem ułamka zwykłego jest liczba zbudowana z 1 oraz z dwóch zer, czyli liczba 100, ponieważ dwie cyfry stoją po przecinku,

  • $$4,305={4305}/{1000}$$ ← licznikiem ułamka zwykłego jest liczba 4305 (ponieważ taką liczbę tworzą cyfry ułamka dziesiętnego bez przecinka), mianownikiem ułamka zwykłego jest liczba zbudowana z 1 oraz z trzech zer, czyli liczba 1000, ponieważ trzy cyfry stoją po przecinku.

Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom