To jest chemia. Zbiór zadań. Zakres rozszerzony (Zbiór zadań, Nowa Era)

Napisz, w formie cząsteczkowej oraz jonowej skróconej 4.57 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Chemia

a) 

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `K_2O+2HCl->2KCl+H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `K_2O+2H^(+)+2Cl^(-)->2K^(+)+2Cl^(-)+H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `K_2O+2H^(+)->2K^(+)+H_2O`

b)

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `Zn+2HCl->ZnCl_2+H_2uarr`

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `Zn+2H^(+)+2Cl^(-)->Zn^(2+)+2Cl^(-)+H_2uarr`  

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `Zn+2H^(+)->Zn^(2+)+H_2uarr`

c)

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `Ca(OH)_2+2HCl->CaCl_2+2H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `Ca^(2+)+2OH^(-)+2H^(+)+2Cl^(-)->Ca^(2+)+2Cl^(-)+2H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `2OH^(-)+2H^(+)->2H_2O`

d)

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `Fe+2HCl->FeCl_2+H_2uarr`  

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `Fe+2H^(+)+2Cl^(-)->Fe^(2+)+2Cl^(-)+H_2uarr`  

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `Fe+2H^(+)->Fe^(2+)+H_2uarr`

e)

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `CaO+2HCl->CaCl_2+H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `CaO+2H^(+)+2Cl^(-)->Ca^(2+)+2Cl^(-)+H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `CaO+2H^(+)->Ca^(2+)+H_2O`

f)

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `CaCO_3+2HCl->CaCl_2+CO_2uarr+H_2O`

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `CaCO_3+2H^(+)+2Cl^(-)->Ca^(2+)+2Cl^(-)+CO_2uarr+H_2O`

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `CaCO_3+2H^(+)->Ca^(2+)+CO_2uarr+H_2O`

 

DYSKUSJA
Informacje
To jest chemia. Zbiór zadań. Zakres rozszerzony
Autorzy: Stanisław Banaszkiewicz, Magdalena Kołodziejska, Elżbieta Megiel, Grażyna Świderska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Ułamki dziesiętne i ich budowa
Ułamki dziesiętne to takie ułamki, których mianownikami są liczby 10, 100, 1000...

Przykłady:

  • $$1/{10}= 0,1$$
  • $$2/{100}= 0,02$$
  • $${15}/{100}= 0,15$$
  • $$3/{1000}= 0,003$$
  • $${25}/{10}= 2,5$$

Ułamki dziesiętne zapisujemy bez użycia kreski ułamkowej, natomiast stosujemy przecinek (zwany przecinkiem dziesiętnym), który oddziela część całkowitą od części ułamkowej.
 

rys1
 

Pierwsze miejsce po przecinku oznacza części dziesiąte, drugie - części setne, trzecie - części tysiączne, czwarte - części dziesięciotysięczne itd.

Przykład:

cyfry po przecinku
 

Powyższy ułamek możemy rozpisać:

$$0,781= {700}/{1000}+{80}/{1000}+1/{1000}=7/{10}+8/{100}+1/{1000}$$ -> łatwo zauważyć, że 7 to części dziesiąte, 8 części setne, a 1 to części tysięczne.

  Ciekawostka

Zapis dziesiętny liczb został opracowany w XV wieku przez perskiego matematyka Al-Kaszi, w jego dziele Miftah al-hisab (Klucz do arytmetyki). Rozpowszechnienie zawdzięczamy jednak holenderskiemu uczonemu Simonowi Stevinowi, który 1585 r. w swej pracy De Thiende (Dziesięcina) omówił istotę ułamków dziesiętnych. Notacja Stevina odbiegała od obecnie stosowanej i była dość skomplikowana, została więc szybko zmieniona. Liczby z przecinkiem błyskawicznie przyjęły się i liczbę wymierną można było wyrazić już nie tylko w postaci ułamka zwykłego. Oddzielenie przecinkiem całości od części dziesiętnych było pomysłem angielskiego matematyka. J. Nepera.

Zobacz także
Udostępnij zadanie