To jest chemia. Zbiór zadań. Zakres rozszerzony (Zbiór zadań, Nowa Era)

Napisz, w formie cząsteczkowej oraz jonowej skróconej 4.57 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Chemia

a) 

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `K_2O+2HCl->2KCl+H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `K_2O+2H^(+)+2Cl^(-)->2K^(+)+2Cl^(-)+H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `K_2O+2H^(+)->2K^(+)+H_2O`

b)

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `Zn+2HCl->ZnCl_2+H_2uarr`

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `Zn+2H^(+)+2Cl^(-)->Zn^(2+)+2Cl^(-)+H_2uarr`  

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `Zn+2H^(+)->Zn^(2+)+H_2uarr`

c)

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `Ca(OH)_2+2HCl->CaCl_2+2H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `Ca^(2+)+2OH^(-)+2H^(+)+2Cl^(-)->Ca^(2+)+2Cl^(-)+2H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `2OH^(-)+2H^(+)->2H_2O`

d)

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `Fe+2HCl->FeCl_2+H_2uarr`  

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `Fe+2H^(+)+2Cl^(-)->Fe^(2+)+2Cl^(-)+H_2uarr`  

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `Fe+2H^(+)->Fe^(2+)+H_2uarr`

e)

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `CaO+2HCl->CaCl_2+H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `CaO+2H^(+)+2Cl^(-)->Ca^(2+)+2Cl^(-)+H_2O`  

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `CaO+2H^(+)->Ca^(2+)+H_2O`

f)

Równanie reakcji w formie cząsteczkowej: `CaCO_3+2HCl->CaCl_2+CO_2uarr+H_2O`

Równanie reakcji w formie jonowej pełnej: `CaCO_3+2H^(+)+2Cl^(-)->Ca^(2+)+2Cl^(-)+CO_2uarr+H_2O`

Równanie reakcji w formie jonowej skróconej: `CaCO_3+2H^(+)->Ca^(2+)+CO_2uarr+H_2O`

 

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Stanisław Banaszkiewicz, Magdalena Kołodziejska, Elżbieta Megiel, Grażyna Świderska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $$9 + 3 = 12$$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $$1 + 5 + 6 = 12$$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $$1+2+1=4$$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Zobacz także
Udostępnij zadanie