To jest chemia. Zbiór zadań. Zakres rozszerzony (Zbiór zadań, Nowa Era)

Zaprojektuj doświadczenie chemiczne, za pomocą 4.55 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Chemia

Zaprojektuj doświadczenie chemiczne, za pomocą

198
 Zadanie

199
 Zadanie

200
 Zadanie
201
 Zadanie

a) Potrzebne odczynniki: `H_2SO_(4\ (stez.)), H_2SO_3,\ Na_2SO_(4\ (stez.)),\ Na_2SO_(3\ (stez.)),\ H_2SO_(4\ (rozc.))`  

b) Schemat doświadczenia:

c) W probówce 1 i 2 wydziela się gaz. W probówce 3 brak zmian.

d) Kwas siarkowy(VI) jest mocniejszy niż kwas siarkowy(IV)

e) probówki 1 i 2: `H_2SO_4+Na_2SO_3->Na_2SO_4+H_2O+SO_2uarr`  

Mocniejszy kwas wypiera resztę kwasową słabszego gazu. Powstały kwas siarkowy(IV) jest nietrwały i rozpada się na wodę i tlenek siarki(IV), co można zaobserwować poprzez wudzielające się pęcherzyki gazu.

DYSKUSJA
user profile image
Gość

19-10-2017
dzięki :):)
Informacje
To jest chemia. Zbiór zadań. Zakres rozszerzony
Autorzy: Stanisław Banaszkiewicz, Magdalena Kołodziejska, Elżbieta Megiel, Grażyna Świderska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Największy wspólny dzielnik (nwd)

Największy wspólny dzielnik (NWD) dwóch liczb naturalnych jest to największa liczba naturalna, która jest dzielnikiem każdej z tych liczb.

Przykłady:

  • Największy wspólny dzielnik liczb 6 i 9 to liczba 3.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 6: 1, 2, 3, 6;
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 9: 1, 3, 9;
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 6 i 9. Jest to 3.
  • Największy wspólny dzielnik liczb 12 i 20 to liczba 4.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 12: 1, 2, 3, 4, 6, 12;
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 20: 1, 2, 4, 5, 10, 20;
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 12 i 20. Jest to 4.
Zobacz także
Udostępnij zadanie