Oceń prawdziwość stwierdzeń dotyczących znaczenia - Zadanie 5: Puls życia 5 - strona 61
Wybierz przedmiot
Brak innych książek z tego przedmiotu
Oceń prawdziwość stwierdzeń dotyczących znaczenia 4.85 gwiazdek na podstawie 13 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Biologia

Oceń prawdziwość stwierdzeń dotyczących znaczenia

5
 Zadanie

6
 Zadanie
7
 Zadanie
8
 Zadanie

1. P (jednak zakażenie innych narządów przez pałeczką okrężnicy jest niebezpieczne)

2. 

Zadanie premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Jolanta Holeczek, Jolanta Pawłowska, Jacek Pawłowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326733345
Autor rozwiązania
user profile

Monika

34059

Nauczyciel

Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $AB⊥CD$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $AB∥CD$.

    odicnkirownolegle
 
Prostopadłościan i sześcian

Prostopadłościan to figura przestrzenna, której kształt przypomina pudełko lub akwarium.

Prostopadłościan

  • Każda ściana prostopadłościanu jest prostokątem.

  • Każdy prostopadłościan ma 6 ścian, 8 wierzchołków i 12 krawędzi.

  • Dwie ściany mające wspólną krawędź nazywamy prostopadłymi.

  • Dwie ściany, które nie mają wspólnej krawędzi, nazywamy równoległymi.

  • Każda ściana jest prostopadła do czterech ścian oraz równoległa do jednej ściany.


Z każdego wierzchołka wychodzą trzy krawędzie – jedną nazywamy długością, drugą – szerokością, trzecią – wysokością prostopadłościanu i oznaczamy je odpowiednio literami a, b, c.

Długości tych krawędzi nazywamy wymiarami prostopadłościanu.

a – długość prostopadłościanu, b – szerokość prostopadłościanu, c - wysokość prostopadłościanu.


Prostopadłościan, którego wszystkie ściany są jednakowymi kwadratami nazywamy sześcianem.

Wszystkie krawędzie sześcianu mają jednakową długość.

kwadrat

a - długość krawędzi sześcianu

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY2663ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA6582WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE739KOMENTARZY
komentarze
... i8370razy podziękowaliście
Autorom