Opisz zaobserwowane zarodniki. Uwzględnij ich - Zadanie 6: Puls życia 5 - strona 57
Wybierz przedmiot
Brak innych książek z tego przedmiotu
Opisz zaobserwowane zarodniki. Uwzględnij ich 4.64 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Biologia

Opisz zaobserwowane zarodniki. Uwzględnij ich

6
 Zadanie

7
 Zadanie
8
 Zadanie

Zarodniki pieczarki są koloru brązowego i mają  okrągły kształt.

podglad pliku

 

DYSKUSJA
komentarz do odpowiedzi undefined
rajska_kobieta

4 marca 2019
Dzięki
komentarz do rozwiązania undefined
kasia1531

10 stycznia 2019
dziekuje

opinia do odpowiedzi undefined
kasia1531

10 stycznia 2019
dziekuje

klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Jolanta Holeczek, Jolanta Pawłowska, Jacek Pawłowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326733345
Autor rozwiązania
user profile

Monika

34206

Nauczyciel

Wiedza
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $0,253•10= 2,53$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $3,007•100= 300,7$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $0,024•1000= 24$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY3252ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA7358WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE903KOMENTARZY
komentarze
... i9539razy podziękowaliście
Autorom