Na rysunku przedstawiono wzrost jabłek na gałęzi, na której wycięto dwie obrączki (wskazane strzałkami). 3.87 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Biologia

Na rysunku przedstawiono wzrost jabłek na gałęzi, na której wycięto dwie obrączki (wskazane strzałkami).

3
 Zadanie

4
 Zadanie
5
 Zadanie

a) Kierunek transportu we floemie odbywa się w dół i w górę rośliny. 

Zadanie mega premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup pakiet Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
komentarz do rozwiązania Na rysunku przedstawiono wzrost jabłek na gałęzi, na której wycięto dwie obrączki (wskazane strzałkami). - Zadanie 3: Biologia na czasie. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 53
Asia

24 lipca 2018
dzieki!!!!
opinia do rozwiązania Na rysunku przedstawiono wzrost jabłek na gałęzi, na której wycięto dwie obrączki (wskazane strzałkami). - Zadanie 3: Biologia na czasie. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 53
sonia

28 maja 2018
Dziena 👍
komentarz do odpowiedzi Na rysunku przedstawiono wzrost jabłek na gałęzi, na której wycięto dwie obrączki (wskazane strzałkami). - Zadanie 3: Biologia na czasie. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 53
Arczi

26 listopada 2017
Dzięki
opinia do rozwiązania Na rysunku przedstawiono wzrost jabłek na gałęzi, na której wycięto dwie obrączki (wskazane strzałkami). - Zadanie 3: Biologia na czasie. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 53
Maciek

14 listopada 2017
dzieki
opinia do zadania Na rysunku przedstawiono wzrost jabłek na gałęzi, na której wycięto dwie obrączki (wskazane strzałkami). - Zadanie 3: Biologia na czasie. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 53
Gracjan

9 listopada 2017
Dzięki za pomoc :):)
komentarz do odpowiedzi Na rysunku przedstawiono wzrost jabłek na gałęzi, na której wycięto dwie obrączki (wskazane strzałkami). - Zadanie 3: Biologia na czasie. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 53
Małgorzata

17 października 2017
Dzięki!!!
klasa:
Informacje
Autorzy: Barbara Arciuch, Magdalena Fiałkowska-Kołek
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326717758
Autor rozwiązania
user profile

Monika

27711

Nauczyciel

Wiedza
Zamiana ułamka dziesiętnego na zwykły

Licznikiem ułamka zwykłego jest liczba naturalna jaką utworzyłyby cyfry ułamka dziesiętnego, gdyby nie było przecinka, mianownikiem jest liczba zbudowana z cyfry 1 i tylu zer, ile cyfr po przecinku zawiera ułamek dziesiętny.

Przykłady:

  • $$0,25 = {25}/{100}$$ ← licznikiem ułamka zwykłego jest liczba 25 (ponieważ taką liczbę tworzą cyfry ułamka dziesiętnego bez przecinka), mianownikiem ułamka zwykłego jest liczba zbudowana z 1 oraz z dwóch zer, czyli liczba 100, ponieważ dwie cyfry stoją po przecinku,

  • $$4,305={4305}/{1000}$$ ← licznikiem ułamka zwykłego jest liczba 4305 (ponieważ taką liczbę tworzą cyfry ułamka dziesiętnego bez przecinka), mianownikiem ułamka zwykłego jest liczba zbudowana z 1 oraz z trzech zer, czyli liczba 1000, ponieważ trzy cyfry stoją po przecinku.

Liczby mieszane i ich zamiana na ułamek niewłaściwy

ulamek

Liczba mieszana składa się z części całkowitej (jest nią liczba naturalna) oraz części ułamkowej (jest nią ułamek zwykły właściwy).


Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy

Licznik tego ułamka otrzymujemy w następujący sposób: 

  1. Mianownik części ułamkowej mnożymy razy część całkowitą liczby mieszanej.

  2. Do otrzymanego iloczynu dodajemy licznik części ułamkowej.

Mianownik szukanego ułamka niewłaściwego jest równy mianownikowi części ułamkowej liczby mieszanej.

Przykłady: 

`3 1/4=(3*4+1)/4=13/4` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom