Biologia na czasie 3. Zakres rozszerzony (Podręcznik, Nowa Era)

Wykaż, że znając sekwencję DNA dziecka, matki i domniemanego ojca, można wykluczyć ojcostwo ze stuprocentową pewnością. 4.45 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Liceum
  2. 3 Klasa
  3. Biologia

Wykaż, że znając sekwencję DNA dziecka, matki i domniemanego ojca, można wykluczyć ojcostwo ze stuprocentową pewnością.

1
 Zadanie

2
 Zadanie

Podczas ustalania ojcostwa w pierwszej kolejności porównuje się DNA dziecka z DNA domniemanego ojca. Jeśli okaże się, że między DNA ojjca i dziecka istnieją 4 różnice można wykluczyć ojcostwo w 100%. Jeśli jednak badanie wskaże mniej różnic np. 2 lub 1, ojcostwo nie może zostać ani potwierdzone ani wykluczone. W takiej sytuacji, należy wziąć do porównania również DNA matki. Może okazać się, że sekwencje wspólne dla ojca i dziecka występują także u matki, która ma niejako "pierwszeństwo" i to będzie podstawą do 100% wykluczenia ojcostwa. 

DYSKUSJA
user profile image
Eliza

04-12-2017
dzięki :):)
Informacje
Biologia na czasie 3. Zakres rozszerzony
Autorzy: Franciszek Dubert, Marek Jurgowiak, Maria Marko-Worłowska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

12143

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Wielokrotności

Wielokrotność liczby to dana liczba pomnożona przez 1,2,3,4,5 itd.
Inaczej mówiąc, wielokrotność liczby n to każda liczba postaci 1•n, 2•n, 3•n, 4•n, 5•n ...

Przykłady:

  • wielokrotnością liczby 4 jest:
    • 4, bo $$4=1•4$$
    • 8, bo $$8=2•4$$
    • 12, bo $$12=3•4$$
    • 16, bo $$16=4•4$$
    • 20, bo $$20=5•4$$
       
  • wielokrotnością liczby 8 jest:
    • 8, bo $$8=1•8$$
    • 16, bo $$16=2•8$$
    • 24, bo $$24=3•8$$
    • 32, bo $$32=4•8$$
    • 40, bo $$40=5•8$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie