Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony (Podręcznik, Nowa Era)

Na podstawie dostępnych źródeł informacji opisz przystosowania ssaków do życia w powietrzu 4.6 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Biologia

Na podstawie dostępnych źródeł informacji opisz przystosowania ssaków do życia w powietrzu

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie
5
 Zadanie
6
 Zadanie
7
 Zadanie
8
 Zadanie
9
 Zadanie
10
 Zadanie

11
 Zadanie

Przystosowania ssaków do życia:

- w powietrzu

  • wydłużone kości palców kończyny przedniej, przedramienia, ramienia i błona lotna tworzą skrzydła służące do aktywnego lotu (nietoperze)

- pod ziemią

  • silne, szerokie łapy są zaopatrzone w zagięte pazury - umożlwiają one kopanie tuneli; zredukowane oczy; małżowiny uszne zastąpione przez fałd skórny i specjalne włosy (krety)
  • walcowate ciało; ukryte pod skórą szczątkowe oczy; do rycia korytarzy służy szeroka i mocna głowa (ślepiec stepowy)

- na gałęziach drzew

  • przeciwstawny palec umożliwiający chwytność
  • wydłużenie kończyn przednich ułatwiające poruszanie się ruchem zwisowo-wahadłowym
  • chwytny ogon
  • puszysty ogon
  • fałdy skórne umożliwiające lot ślizgowy
  • palce zakończone ostrymi, mocnymi pazurami
  • rozwinięty zmysł równowagi i wzrok
  • wzdłuż boków ciała, pomiędzy kończynami znajdują się fałdy skórne stanowiące powierzchnię nośną dla lotu ślizgowego (lotopałanka karłowata, lotokot malajski)
DYSKUSJA
user profile image
Gość

10-12-2017
a przystosowanie ssaków do życia na lądzie?
user profile image
Monika

12064

10-12-2017

@Gość Polecenie mówi, aby podać przystosowania ssaków do życia w powietrzu, pod ziemią i na gałęziach drzew. Na maturze ważne jest, aby polecenia czytać ze zrozumieniem i stosować się do nich. Pozdrawiam!

user profile image
Ksawery

03-10-2017
dzieki!
Informacje
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony
Autorzy: Marek Guzik, Ewa Jastrzębska, Ryszard Kozik, Renata Matuszewska, Ewa Pyłka-Gutowska, Władysław Zamachowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

12057

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Kąty

Kąt to część płaszczyzny ograniczona dwiema półprostymi o wspólnym początku, wraz z tymi półprostymi.

Półproste nazywamy ramionami kąta, a ich początek – wierzchołkiem kąta.

kat-glowne
 


Rodzaje kątów:

  1. Kąt prosty – kąt, którego ramiona są do siebie prostopadłe – jego miara stopniowa to 90°.

    kąt prosty
  2. Kąt półpełny – kąt, którego ramiona tworzą prostą – jego miara stopniowa to 180°.
     

    kąt pólpelny
     
  3. Kąt ostry – kąt mniejszy od kąta prostego – jego miara stopniowa jest mniejsza od 90°.
     

    kąt ostry
     
  4. Kąt rozwarty - kąt większy od kąta prostego i mniejszy od kąta półpełnego – jego miara stopniowa jest większa od 90o i mniejsza od 180°.

    kąt rozwarty
  5. Kąt pełny – kąt, którego ramiona pokrywają się, inaczej mówiąc jedno ramię tego kąta po wykonaniu całego obrotu dookoła punktu O pokryje się z drugim ramieniem – jego miara stopniowa to 360°.
     

    kat-pelny
     
  6. Kąt zerowy – kąt o pokrywających się ramionach i pustym wnętrzu – jego miara stopniowa to 0°.

    kat-zerowy
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie