Wymień cechy budowy roślin okrytozalążkowych odróżniające je od nagozalążkowych 4.63 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Biologia

Wymień cechy budowy roślin okrytozalążkowych odróżniające je od nagozalążkowych

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie
5
 Zadanie
6
 Zadanie
7
 Zadanie
8
 Zadanie
9
 Zadanie
10
 Zadanie

 

Cecha budowy

Nagozalążkowe

Okrytozalążkowe

Znaczenie adaptacyjne cechy dla roślin okrytozalążkowych

Forma w jakiej występuje roślina

drzewiaste, rzadziej krzewy

drzewa, krzewy, rośliny zielne

możliwość zasiedlenia różnych warunków środowiska

Pędy

zdrewniałe

ulegają licznym modyfikacjom

mogą stanowić przystosowanie w zmieniających się lub niekorzystnych warunkach środowiska

Liście

w postaci igieł lub łusek

z reguły w postaci szerokiej blaszki liściowej

większa powierzchnia pochłaniania światła słonecznego i asymilacji dwutlenku węgla

Słupek

nie występuje

występuje, powstaje ze zrośniętych owocolistków,

wewnątrz zalążni słupka ukryte są zalążki; z zalążni słupka powstaje owoc

Kwiaty

jednopłciowe (wyjątek - benetyty)

w większości obupłciowe ze zróżnicowanym okwiatem

barwny okwiat u niektórych gatunków wabi owady, co zwiększa prawdopodobieństwo zapylenia kwiatów

Owoce

brak

występują

wewnątrz owocu ukryte są nasiona

Budowa wiązek przewodzących

w drewnie występują tylko cewki; w łyku - tylko komórki sitowe

w drewnie występują zarówno cewki, jak i naczynia; zaś w łyku zarówno komórki sitowe, jak i rurki sitowe

znacznie ułatwiony transport wody i soli mineralnych oraz asymilatów

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-09-28
Dzięki
user profile image
Gość

0

2017-10-03
dzięki!!!!
Informacje
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony
Autorzy: Marek Guzik, Ewa Jastrzębska, Ryszard Kozik, Renata Matuszewska, Ewa Pyłka-Gutowska, Władysław Zamachowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

3129

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” z liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: $$9/4 = 2 1/4$$

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą).

Wielokrotności

Wielokrotność liczby to dana liczba pomnożona przez 1,2,3,4,5 itd.
Inaczej mówiąc, wielokrotność liczby n to każda liczba postaci 1•n, 2•n, 3•n, 4•n, 5•n ...

Przykłady:

  • wielokrotnością liczby 4 jest:
    • 4, bo $$4=1•4$$
    • 8, bo $$8=2•4$$
    • 12, bo $$12=3•4$$
    • 16, bo $$16=4•4$$
    • 20, bo $$20=5•4$$
       
  • wielokrotnością liczby 8 jest:
    • 8, bo $$8=1•8$$
    • 16, bo $$16=2•8$$
    • 24, bo $$24=3•8$$
    • 32, bo $$32=4•8$$
    • 40, bo $$40=5•8$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie