Klasa
I gimnazjum
Przedmiot
Biologia
Wybierz książkę
Biologia 1, Podręcznik

1

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby przejść do strony głównej.

Rozwiązanie

a) Cel: Obserwacja wzrostu pędu i korzenia czosnku.

 

b) Każdy z uczniów zakłada oba zestawy, aby mógł porównać wyniki próby doświadczalnej z wynikami próby kontrolnej. Zestawów jest tyle, ilu uczniów w klasie, ponieważ im więcej jest zestawów, tym wyniki doświadczenia są bardziej wiarygodne. 

 

c) Hipoteza: Korzenie czosnku zawsze rosną w dół, a jego pędy do góry.

Wniosek: Korzenie zawsze rosną w dół, a pędy w górę niezależnie od ułożenia kiełkującego nasienia.

 

d) Geotropizm roślin polega na tym, że zarówno wzrost korzeni, jak i pędów uzależniony jest od działania siły grawitacji. Korzenie wykazują geotropizm dodatni, to znaczy, że rosną zgodnie z działaniem przyciągania ziemskiego, z kolei pędy - grawitropizm ujemny, co oznacza, że ich wzrost odbywa się odwrotnie do działania siły grawitacji. 

 

e)

  • Należy przygotować dwa zestawy:

Czy ta odpowiedź Ci pomogła?

3

Avatar autora

Monika Śliwa

Nauczycielka biologii

136 785

Nauczycielka biologii i przyrody z pięcioletnim stażem. Od kilku lat także trenerka fitness propagująca aktywność fizyczną i zdrowe odżywianie. Uwielbia piec i gotować.