Bliżej biologii 3 2013 (Podręcznik, WSiP)

Określ, jakie zagrożenia dla środowiska 4.6 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Biologia

Określ, jakie zagrożenia dla środowiska

1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie
4
 Zadanie

Składowanie odpadów na dzikich wysypiskach śmieci negatywnie wpływa zarówno na środowisko, jak i na zdrowie człowieka. Niekontrolowanie składowane odpady powodują chemiczne i biologiczne zanieczyszczenie wód powierzchniowych oraz podziemnych, a także gleb, które sąsiadują z dzikim wysypiskiem. Zużyte bakterie i akumulatory, resztki oleju samochodowego, leki, opakowania z farb i środki ochrony roślin powodują zanieczyszczenie gleb i wód metalami ciężkimi. Ulatniające się substancje powodują zagrożenie pożarem. Ponad to zalegające w środowisku odpady zmniejszają jego walory estetyczne, a także wpływają na zmniejszenie bioróżnorodności na tych obszarach. Dzikie składowiska odpadów stwarzają idealne warunki do rozwoju chorobotwórczych bakterii oraz grzybów i stają się ich siedliskiem. Drobnoustroje wywołują u ludzi groźne choroby, a inne organizmy szukające na wysypiskach pożywienia (owady, gryzonie, ptaki) są dodatkowym "środkiem transportu" dla drobnoustrojów. Rozkładające się substancje organiczne powodują powstawanie nieprzyjemnej woni, która utrudnia mieszkańcom funkcjonowanie. 

DYSKUSJA
Informacje
Bliżej biologii 3 2013
Autorzy: Ewa Pyłka-Gutowska, Ewa Jastrzębska
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

6886

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie