Określ, w jaki sposób należy dbać 4.84 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Biologia

Określ, w jaki sposób należy dbać

1
 Zadanie
2
 Zadanie

3
 Zadanie

Aby uniknąć wad postawy należy w życiu codziennym stosować się do kilku prostych zasad. Siedząc, powinno się przyjąć postawę jak najbardziej naturalną: stopy powinny być płasko położone na podłodze; plecy wyprostowane, oparte o krzesło, również odcinek krzyżowy podparty poduszką, wałkiem; przedramiona wsparte na podłokietnikach, a nadgarstki - na pulpicie; głowa musi być trzymana prosto. Nie powinno się obciążać kręgosłupa jednostronnie, najlepiej jest nosić plecak, a jeśli już decydujemy się na torbę, konieczne jest zmienianie jej położenia z jednego ramienia na drugie - unikniemy skoliozy. Powinno się organiczyć również podnoszenie ciężarów, których ciężar krzywi nasz kręgosłup. O ile jest to możliwe, nie pracujmy w pochylonej pozycji, która wygina nasz kręgosłup w łuk. Dla uniknięcia wad postawy korzystne okaże się także uprawianie sportu. Najlepszą formą aktywności dla kręgosłupa jest regularne pływanie - szczególnie stylem grzbietowym, ponieważ kęgosłup jest wtedy odciążony. Należy także popracować nad wzmocnieniem mięśni brzucha - to one "trzymają kręgosłup" i zapobiegają nadmiernemu wykrzywianiu się odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

 

DYSKUSJA
Informacje
Świat biologii 2
Autorzy: Małgorzata Kłyś, Joanna Stawarz, Wiesława Gołda, Jadwiga Wardas
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

3053

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Zobacz także
Udostępnij zadanie