Puls życia 3 (Podręcznik, Nowa Era)

Podaj przykłady sposobów obrony ofiar 4.2 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Biologia

Podaj przykłady sposobów obrony ofiar

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie

4
 Zadanie

  • upodobnianie się do roślin lub ich części.
  • upodobnianie się do otoczenia
  • upodobnianie się do innych zwierząt, które mogłyby wyrządzić szkodę drapieżnikowi.
  • wytwarzanie substancji toksycznych
  • udawanie martwego.
  • wytwarzanie kolców, pancerzy
  • DYSKUSJA
    user profile image
    Alex

    13 października 2017
    Dzieki za pomoc!
    Informacje
    Puls życia 3
    Autorzy: Beata Sągin, Andrzej Boczarowski, Marian Sęktas
    Wydawnictwo: Nowa Era
    Rok wydania:
    Autor rozwiązania
    user profile image

    Monika

    12511

    Nauczyciel

    Masz wątpliwości co do rozwiązania?

    Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
    ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
    zadania
    wiadomości
    ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
    NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
    komentarze
    ... i0razy podziękowaliście
    Autorom
    Wiedza
    Odejmowanie ułamków zwykłych
    1. Odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – odejmujemy liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian.

      Przykład:

      • $$5/6-2/6= 3/6= {3÷3}/{6÷3}=1/2$$

        Uwaga

      Gdy w wyniku odejmowania ułamków otrzymamy ułamek niewłaściwy, warto wyłączyć z niego całości.
      Często ułamek otrzymany w wyniku można skrócić, czyli podzielić licznik i mianownik przez tę samą liczbę.

    2. Odejmowanie ułamków o różnych mianownikach – najpierw sprowadzamy je do wspólnego mianownika (czyli tak je rozszerzamy lub skracamy, aby otrzymać w mianowniku taką samą liczbę), następnie wykonujemy odejmowanie.

      Przykład:

      • $$3/{10}- 1/5=3/{10}- {1•2}/{5•2}=3/{10}- 2/{10}=1/{10}$$
         
    3. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają takie same mianowniki.

      • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, a następnie wykonujemy odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach.

        Przykład:

        $$2 1/3- 1 1/3= {2•3+1}/3-{1•3+1}/3=7/3-4/3=3/3=1$$
      • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które mają identyczne mianowniki.

        Przykład:

        $$2 1/3- 1 1/3= 2 + 1/3- 1 - 1/3= 2 – 1 + 1/3- 1/3= 1 + 0 = 1$$
         
    4. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają różne mianowniki.

      • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, następnie sprowadzamy je do wspólnego mianowniku, a potem wykonujemy odejmowanie.

        Przykład:

        $$2 1/3- 1 1/2= {2•3+1}/3-{1•2+1}/2=7/3-3/2={7•2}/{3•2}-{3•3}/{2•3}={14}/6-9/6=5/6$$
      • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które musimy najpierw sprowadzić do wspólnego mianownika.

        Przykład:

        $$2 1/2- 1 1/3= 2 + 1/2- 1 - 1/3= 2 - 1 + 1/2-1/3= 1 +{1•3}/{2•3}-{1•2}/{3•2}= 1 + 3/6- 2/6= 1 + 1/6= 1 1/6$$
     
    Prostopadłościan

    Prostopadłościan to figura przestrzenna, której kształt przypomina pudełko lub akwarium.

    Prostopadłościan

    • Każda ściana prostopadłościanu jest prostokątem.
    • Każdy prostopadłościan ma 6 ścian - 4 ściany boczne i 2 podstawy, 8 wierzchołków i 12 krawędzi.
    • Dwie ściany mające wspólną krawędź nazywamy prostopadłymi.
    • Dwie ściany, które nie mają wspólnej krawędzi, nazywamy równoległymi.
    • Każda ściana jest prostopadła do czterech ścian oraz równoległa do jednej ściany.

    Z każdego wierzchołka wychodzą trzy krawędzie – jedną nazywamy długością, drugą – szerokością, trzecią – wysokością prostopadłościanu i oznaczamy je odpowiednio literami a, b, c. Długości tych krawędzi nazywamy wymiarami prostopadłościanu.

    Prostopadłościan - długości

    a – długość prostopadłościanu, b – szerokość prostopadłościanu, c - wysokość prostopadłościanu.

    Prostopadłościan, którego wszystkie ściany są kwadratami nazywamy sześcianem.Wszystkie krawędzie sześcianu mają jednakową długość.

    kwadrat
    Zobacz także
    Udostępnij zadanie